موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
169167
۱۳ مرداد ۱۳۹۷
طراح پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان:

سعی کردم تا بهترین خودم باشم

طراح پوستر اصلی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: هنگام طراحی این پوستر سعی کردم تا بهترین خودم باشم و چیزی از توانایی‌های خود فروگذار نکرده‌ام.

به گزارش کودک پرس ، وحید شریفی درباره ویژگی‌های پوستر جشنواره اظهار کرد: هدف من و همچنین خواسته سفارش‌دهندگان چنین بود که در طراحی پوستر از نمادهای شهر اصفهان استفاده شود، بنابراین در طراحی، از فرم خطوط قلمگیری مینیاتور مکتب اصفهان استفاده کردم و تصویرسازی پوستر نیز تا حدودی برگرفته از همین فضا است.

او افزود: کوشیدم تا بخشی از دنیای خیال انگیز کودکانه را به تصویر بکشم و پرواز کودکان را بر مرکب خیال، نشان دهم، نمایی از شهر اصفهان هم در این طرح دیده می‌شود اما در طراحی و رنگ‌آمیزی چهره شخصیت‌ها، تنوع اقوام ایرانی را در نظر داشته‌ام.

این گرافیست، کیفیت را مهم‌ترین معیار برای انتخاب پوستر هر جشنواره‌ای دانست و گفت: در دنیای امروز که فاصله‌ها از میان رفته است و همگی ساکن یک دهکده جهانی هستیم، ملاک انتخاب پوستر، کیفیت اثر است نه محل سکونت یا تولد طراح آن.

 

شریفی در پاسخ به این سؤال که سپردن طراحی پوسترهای مختلف یک رویداد، از زمان انتشار فراخوان تا پایان آن به یک طراح واحد خوب است یا خیر، اظهار کرد: در صورتی که یک طراح یا یک تیم طراحی کلیه کارهای یک رویداد را انجام دهند، نتیجه کار از یکپارچگی و تناسب بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

طراح پوستر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: هنگام طراحی این پوستر سعی کردم تا بهترین خودم باشم و چیزی از توانایی‌های خود فروگذار نکرده‌ام.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار