موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
169047
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

راهکاری برای تقویت هوش هیجانی کودکان

دکترای روانشناسی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه تقویت هوش هیجانی و اعتماد به نفس کودکان با پذیرش آنها امکان پذیر است، گفت: ارتباط مؤثر بین فرزندان و والدین از اولین شرط سلامت روان برای فرزندان است.

به گزارش کودک پرس، محمد زارع نیستانک، دکترای روانشناسی کودک و نوجوان در ارتباط با اعتماد به نفس در کودکان اظهار داشت: ارتباط مؤثر بین فرزندان و والدین از اولین شروط سلامت روان برای کودکان به شمار می‌رود.

وی افزود: این ارتباط باید در کودکی شکل بگیرد و در نوجوانی با احترام ادامه یابد تا حدی که فرزند بتواند با پدر و مادر خود به راحتی حرف بزند در عین حال از دایره احترام پا به بیرون نگذارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: در صورتی که روابط والدین و فرزند از ابتدا درست ایجاد نشده باشد می‌‌توان آن را اصلاح کرد تا بتوان گام‌های بیشتری برای ارتقاء سلامت روان آنها برداشت.

 

زارع نیستانک گفت: در برقراری ارتباط مؤثر با فرزندان مسلماً نقش والدین مهم‌ تر و حیاتی‌‌تر است و پذیرش کودکان و نوجوانان پلی ارتباطی به شمار رفته که مهارت‌‌های ارتباطی را به آنها می‌‌آموزد و به تقویت هوش هیجانی و حس اعتماد به‌ نفس می‌‌انجامد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار