169041
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

پایان کار نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوانان در مشهد

نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوانان ویژه دانش‌آموزان در خراسان رضوی روز پنجشنبه یازدهم مرداد به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس، اولین باشگاه کارآفرینان نوجوانان کشور ویژه دانش‌آموزان در خراسان رضوی با حضور حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحیم سرهنگی، مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان آموزش و پروش روز پنجشنبه یازدهم مرداد به کار خود پایان داد.

باشگاه کارآفرینان نوجوانان برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در مشهد مقدس برگزار شد.
حمید کلانتری، معاون امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان را نگاهی بلندمدت به مسائل آینده جوانان و نوجوانان کشور دانست و گفت: معاونت امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده هرگونه حمایت برای استمرار این باشگاه است.
علی دلگشا، مشاور امور جوانان استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست اعلام کرد: علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، نسبت به حمایت از حوزه کارآفرینی جوانان اعلام آمادگی کرده و استانداری خراسان رضوی آماده هر گونه حمایت برای استمرار برگزاری این باشگاه است.

در مراسم اختتامیه تعدادی از دانش‌آموزانی که ظرف هفته گذشته در کارگاه‌های آموزشی حضور داشتند تجربیات خود را برای حاضران بیان و تاکید کردند که نکات کاربردی کارآفرینی را در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند. والدین این خانواده‌ها نیز خواستار تداوم برگزاری باشگاه کارآفرینی نوجوانان در سراسر کشور شدند.
مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در این مراسم گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان فرصتی برای شناسایی ایده‌های نوجوانان فراهم کرد و شرایطی برای شناسایی هوش کارآفرینانه به وجود آورد.
مهدی حسین‌نژاد خواستار برگزاری این باشگاه به شکل مجازی و برای عموم مردم شد.

همچنین مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: دانش‌آموزان در این دوره‌های آموزشی مهارت‌های نرم را به منظور بستری برای تقویت انگیزه‌های ابتدایی کارآفرینی آموختند.
رحیم سرهنگی خواستار همراهی خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در باشگاه‌های کارآفرینی بعدی شد. وی اظهار کرد: امروز پایان کار باشگاه نیست و نباید برای کارآفرینی پایانی متصور شویم.
وی ادامه داد: در شش روز گذشته دانش‌آموزان توانستند دور هم جمع شوند تا با فضای گفتگو آشنا شوند و تغییر نگرش را که به سختی نیز در انسان‌ها شکل می‌گیرد، بیاموزند.

سرهنگی راه‌اندازی این باشگاه را نتیجه ماه‌ها تحقیق و تصمیم جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و تیمی متشکل از توسعه کارآفرینی با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها عنوان کرد. وی گفت: والدین دانش‌آموزان باید بدانند به همان اندازه که خوراک و آموزش و پروش برای دانش‌آموزان اهمیت دارد، حضور در چنین جمع‌هایی نیز برای دانش‌آموزان ضروی است‌.

در این مراسم از گروه‌های برتر این دوره تقدیر شد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار