موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
168982
۱۱ مرداد ۱۳۹۷

دانش‌‌آموزان در مدرسه باید مهربانی را یاد بگیرند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌‌آموزان در مدرسه باید مهربانی را یاد بگیرند و بدانند که چگونه با رنج دیگران اشک بریزند؛ نه اینکه فقط فرمول بیاموزند، هرچند فراگیری فرمول هم در جای خود ارزشمند است.

به گزارش کودک پرس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سفر به کرمان پس از ورود به شهر زنگی آباد در 25 کیلومتری شمال شهر کرمان، ابتدا با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد سپس از مجتمع خیرساز آموزشی حاج ماشاءالله زنگی آبادی دیدن کرده و بخشی از آن را افتتاح کرد و در ادامه در نشست صمیمی با مردم زنگی آباد شرکت کرد.

بطحایی در این دیدار اظهار کرد: درود می فرستم بر روح سردار شهید حاج بونس زنگی آبادی و افتخار می‌کنم که در زادگاه این سردار شهید حضور یافتم.  وی افزود: مدرسه محلی برای تمرین زندگی نسل فردا و زنان و مردانی است که در آینده نه چنان دور قرار است مشکلات کشور را حل کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ارزش کار افرادی مثل زنگی آبادی، فقط ساختن فضاهای آموزشی نیست بلکه ارزش به مهیا ساختن محل تمرین زندگی برای دانش‌آموزان  و آموزش روحیه ایثارگری است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مراسم بزرگداشتی برای خیر بزرگ زنگی آبادی بسیار ارزشمند است زیرا خیرین، ترویج روحیه خیرخواهی را در جامعه موجب می‌شوند و این عمل آنها بیشتر از خود ساختمان‌سازی ارزش دارد.

 

بطحایی خاطرنشان کرد: بچه‌ها در مدرسه باید مهربانی را یاد بگیرند و بدانند که چگونه با رنج دیگران اشک بریزند؛ آموزش و پرورش یعنی این، نه اینکه فقط فرمول بیاموزند، هرچند فراگیری فرمول هم در جای خود ارزشمند است.

وی یادآور شد: امروز باید در مدرسه نحوه تعامل با دیگران که از اهداف پرورشی نظام تعلیم و تربیت است، ارائه شود.

بطحایی اذعان کرد: خیرین با احداث مکان‌های آموزشی، راه خیری را در جامعه نهادینه می‌کنند. وی گفت: یک سوم مدارس کشور در ایران توسط خیرین ساخته شده  چنانکه 50 درصد مدارسی که سال قبل به بهره‌برداری رسید توسط خیرین ساخته شد.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش خواهیم کرد آموزش و پرورشی نمونه را در زنگی آباد کرمان ایجاد کنیم. در ادامه این دیدار، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: 35 پروژه عمرانی با 460 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز استان کرمان ساخته شده و در اول مهر 97 به بهره برداری می‌رسد. همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش آیین کلنگ زنی دبستان 18 کلاسه شاهد شهیدان ابوالقاسمی وخزاعی در ناحیه دو کرمان با حضور سید محمد بطحایی برگزار شد.

 

این مدرسه با زیربنای 1800 متر مربع در سه طبقه 600 متری و در زمینی به مساحت3290 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد تومان و به همت خیر مدرسه‌ساز مادر شهید خزاعی احداث می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار