موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
168850
۱۰ مرداد ۱۳۹۷

تفاوت بچه‌های بیش فعال و بازیگوش چیست؟

یک روانشناس گفت: شیطنت‌ها و بازیگوشی‌ها نافرمانی‌های کودکان موجب می‌شود والدین به سمتی می‌برد که کودک ما بیش فعال است.

به گزارش کودک پرس ، جلالوند یک روانشناس گفت: باید بین بچه های بازیگوش و بیش فعال تفاوت قایل شویم و هر کدام از بچه ها که از همبازی های خود انرژی بیشتری دارند یا بازیگوش هستند و یا بی توجهی به فرمان ها می کنند نباید برچسب بیش فعالی بزنیم .

وی با بیان اینکه بیش فعالی نشانه هایی دارد که باید به ان ها دقت کنیم گفت:بچه هایی که به تربیت آن ها دقت نشده و هر کاری که خواستن انجام دادن و هر چیزی که خواستن بلافاصله در اختیار آن ها قرار گرفته قاعده و قانونی برای تربیت آن ها وجود نداشته است بچه های بی توجه و بازیگوش می شوند که شباهت هایی به بیش فعالی دارند.

جلالوند گفت: علت های مختلفی برای بروز بیش فعالی وجود دارد شرایط ژنتیکی؛ محیط ؛شرایط اجتماعی و خانوادگی و تغدیه و تغذیه مادر در دوران بارداری از علت ها ان است.

وی گفت:بچه های بیش فعال نافرمانی بیش از حد دارد کارهای خطرناک زیاد انجام می دهند و خواب ارام ندارند و بدون فکر عمل می کنند و به هیچ عنوان خطر درک نمی کنند و اسیب به محیط می زند و به بچه های دیگر اسیب می زند این علایم اولیه است.

جلالوند با بیان اینکه اگر علایم بیش از 6ماه ادامه داشته باشد کودک بیش فعال است گفت: تفاوت بین بچه های بازیگوش و بیش فعال این است که بیش فعال در همه محیط ها بیشتر در محیط های اموزشی رفتارهای ناآرام و خیلی پرحرف هستند و نظم رعایت نمی کنند اما بچه های بازیگوش در بعضی محیط هامانند خانواده و پیش دبستان قواعد و قانون محیط رعایت می کنند.

وی بیان کرد : اگر بیش فعالی درمان نشود دچار ضعف آموزشی و افت تحصیلی می شود و مشکل اخلاقی و شخصیتی برایشان ایجاد می شود چون مرتب بازخورد منفی دریافت می کند و مرتب به ان ها تذکر می دهند.

جلالوند گفت: اگر این افراد درمان نشود در سنین نوجوانی به بچه های ضد اجتماعی یا افسردگی تبدیل می شوند.

این روانشناس افزود:بیش فعال پرتحرکی نیاز به درمان دارویی دارند و نیاز به رفتار درمانی و کنترل تغذیه ای دارند و افزودنی ها مواد رنگی و ادویه ها اعصاب تحریک می کنند و نباید استفاده شود و بازی درمانی نیز برای این بچه ها در نطر گرفته شده که تاثیر زیادی بر روی کودکان دارد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار