موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
16877
۲۷ فروردین ۱۳۹۶

اسارات 220 کودک عراقی در چنگال داعش

یکی از مسئولین ایزدی ضمن اعلام این خبر که گروهک تروریستی داعش 3 هزار و 454 غیر نظامی ایزدی را از سال 2014 و زمان ربایش این افراد، در اختیار دارد؛ گفت: در حال حاضر والدین 220 کودک همچنان دربند داعش هستند و شمار کلی ایتام این منطقه بالغ بر 2 هزار و 745 نفر برآورد شده است.

به گزارش کودک پرس، خیری بوزانی مدیر کل امور ایزدیان وزارت اوقاف اردبیل کردستان عراق به این خبرگزاری گفته است که گروه تروریستی داعش حدود 6 هزار و 417 غیر نظامی ایزدی را از ماه آگوست سال 2014 به اسارت خود درآورد که از این میان 3 هزار و 547 نفر زن هستند.
بوزانی افزود: شمار کسانی که از اسارت داعش فرار کرده اند، 2 هزار و 963 نفر برآورد شده است که از میان یکهزار و 70 نفر زن و یکهزار و 571 نفر کودک هستند، اما شمار کسانی که همچنان دربند داعش هستند، 3 هزار و 454 ایزدی است.
مقام مسئول در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق تشریح کرد: شمار ایزدی های عراقی 550 هزار نفر است که حدود 360 هزار نفر از آن فرار کرده اند و و شمار افراد یتیمی که به دلیل اشغال داعش بر مناطق ایزدی ها به اسارت این گروه تروریستی درآمده اند، افزایش یافت به گونه ای که یکهزار و 759 نفر از این افراد پدر ندارند، 407 نفر نیز از نعمت مادر بی بهره هستند و 359 نفر دیگر نیز بی سرپرست هستند.
بوزانی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر والدین 220 کودک همچنان دربند داعش هستند و شمار کلی ایتام این منطقه بالغ بر 2 هزار و 745 نفر برآورد شده است.
براساس آمار و ارقامی که این مقام مسئول کردستان عراق ارائه داده است:‌شمار گورهای دسته جمعی کشف شده در سنجار تاکنون 30 عدد برآورد شده است که این تعداد گذشته از 68 ضریح دینی است که از سوی داعش منفجر شده است.
سنجار اسم شهری در شمال عراق و مرکز شهرستانی به همین نام در استان نینوا واقع در شمال عراق است که 80 کیلومتر از شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق فاصله دارد و اکثریت ساکنان آن را ایزدی ها تشکیل می دهند.
این شهر در سال 2014 بیش از 84 هزار نفر جمعیت داشته که علاوه بر ایزدی ها، محل سکونت اقلیت ترکمن و عرب نیز است.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار