16867
۲۷ فروردین ۱۳۹۶

شهادت 38 کودک بر اثر انفجار یک کامیون در حلب

چند کامیون حامل غذا و آب از دو روز قبل به سمت این کاروان در حرکت بوده است که هنگام تجمع اهالی در نزدیکی آنها راننده انتحاری اقدام به منفجر کردن کامیون می کند و با این اقدام شنیع خود دهها نفر از زنان و کودکان و پیر مردان را به شهادت می رساند.
به گزارش کودک پرس، بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی محل استقرار اتوبوس های حامل اهالی کفریا و فوعه در منطقه الراشدین در غرب حلب حدود 96 نفر غیر نظامی از جمله سی و هشت کودک به شهادت رسیده و یکصد و بیست و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.
عبد الناصر ناصر الدین گزارشگر العالم در این باره گفت: مسافران اتوبوس که از اهالی فوعه و کفریا بودند برای نوشیدن آب پایین آمده بودند اما نمی دانستند که تروریسم سیاه در انتظار آنان است. دهها شهید و مجروح حاصل این انفجار تروریستی بود. این حادثه تروریستی بر اثر انفجار یک کامیون بمب گذاری شده صورت گرفت که اتوبوس ها و مینی بوس های حامل پنج هزار تن از اهالی دو شهرک فوعه و کفریا را که در منطقه الراشدین در غرب حلب سرگردان بودند، هدف قرار داده بود.
گزارشگر العالم در ادامه افزود: اطلاعات به دست آمده از مکان انفجار حاکی است که چند کامیون حامل غذا و آب از دو روز قبل به سمت این کاروان در حرکت بوده است که هنگام تجمع اهالی در نزدیکی آنها راننده انتحاری اقدام به منفجر کردن کامیون می کند و با این اقدام شنیع خود دهها نفر از زنان و کودکان و پیر مردان را به شهادت می رساند.
یکی از افراد کمک کننده در مکان انفجار گفت: این یک اقدام تروریستی است که ما آن را محکوم می کنیم و تمام کسانی که به شهادت رسیده اند خواهر و برادر ما هستند.
منابع آگاه در این باره افزودند: این اتوبوس ها در الراموسه و الراشدین توقف کرده بودند تا همزمان با اتوبوس های دیگر که از مضایا و الزبدانی می آمدند وارد حلب شوند. قرار بود که این کاروان ها همزمان به شهرهای حلب و ادلب بروند اما متاسفانه اقدام گروه های تروریستی در بر هم زدن اجرای توافق شهرک های چهار گانه مضایا – الزبدانی و فوعه- کفریا به توقف کاروان ها در منطقه الراشدین که تحت سیطره تروریست ها بود منجر شد.
یکی از خانم های مسافر این کاروان به خبرنگار العالم گفت: وضع بسیار بدی بود به گونه ای که کودکان تشنه بودند. فرزند من در اتوبوس بود اما همسرم برای آوردن آب به بیرون رفته بود که این انفجار رخ داد.
گزارشگر العالم گفت: تصاویر اولیه منتشر شده از محل حادثه بیانگر شدت انفجار است. قطعا این انفجار تروریستی با حمایت برخی از کشورهای عربی و غربی و با هدف کشتار مردم بی گناه سوریه و با نام آزادی صورت گرفته است.
منبع: العالم
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار