168596
۰۹ مرداد ۱۳۹۷

۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در گلستان شناسایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در استان وجود دارد که به دنبال بازگشت بخشی از آنان به تحصیل هستیم.

به گزارش کودک پرس ، احسان گوهری‌راد در نشست خبری اظهارداشت: برای سال تحصیلی آینده پذیرای 345 هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستیم که در 2 هزار و 400 مدرسه مشغول تحصیل خواهند شد.

وی افزود: قریب به 20 هزار فرهنگی در قالب رسمی، پیمانی و حق‌التدریس در مدارس استان امر آموزش را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این بخش مانند همه حوزه‌ها درگیر مشکلات اقتصادی است و در بسیاری موارد و مسائل با مشکل مواجه خواهیم شد. در مواردی مانند کیفیت بخشی و سرانه‌های آموزشی دچار مشکل هستیم و در این شرایط باید به مدیران مدارس حق بدهیم که پیگیر کار مشارکتی باشند.

وی با بیان اینکه امسال حدود یک‌هزار نیروی فرهنگی کمبود خواهیم داشت، گفت: این کمبودها از طریق نیروهای حق‌التدریس موظف و آزاد، خرید خدمات و استفاده از معلمان بازنشسته تامین شده است.

گوهری‌راد ادامه داد: اولویت نخست ما این است که در ابتدای مهرماه همه کلاس های ما دارای معلم باشد و اگر کلاس درسی معلم نداشته باشد همکاران اداری باید ابتدا کلاس درس را پر کنند و بعد مشغول کار اداری خود شوند.

وی در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و نارضایتی برخی خانواده‌ها از این موضوع هم گفت: سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت این است که باید در طول برنامه ششم توسعه 50 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش هدایت شوند. ممکن است برخی اوقات آنچه که خانواده‌ها انتظار دارند رخ ندهد اما همه این کارها برای این است که پس از پایان دوره تحصیل دانش‌آموزان بتوانند شغلی برای خود دست و پا کنند. هرچند در این بخش هم قانونگذار پیش‌بینی‌های لازم را کرده است این دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس غیردولتی در رشته‌های مدنظر خود تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درخصوص پوشش تحصیلی در استان هم بیان داشت: متاسفانه مشکل ما در بخش متوسطه اول و به ویژه متوسطه دوم است و در کشور و استان وضعیت خوبی نداریم. پوشش تحصیلی در این مقاطع حدود 80 درصد است. در دوره ابتدایی پوشش استان 98.3 درصد بوده که 2 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

گوهری‌راد درباره وجود 20 هزار کودک بازمانده از تحصیل عنوان کرد: این تعداد در تمامی مقاطع تحصیلی است و شاید بیش از این تعداد باشد. برای بازگشت بخشی از این افراد به مدارس با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تفاهمنامه‌هایی داریم.

وی بیان داشت: سال گذشته 700 نفر از این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و توانستیم زمینه برگشت 400 نفر را به مدارس فراهم کردیم.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار