168571
۰۹ مرداد ۱۳۹۷

۷۰۰ کودک بی‌سرپرست آذربایجان غربی نیازمند کمک‌ خیرین هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ کودک بی‌سرپرست در بهزیستی استان نگهداری می‌شوند که نیازمند دریافت کمک‌های خیرین هستند.

به گزارش کودک پرس ، سعید فریور با اشاره به فعالیت‌های اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: هم‌اکنون 700 کودک بی‌سرپرست یا بد سرپرست در استان نگه‌داری می‌شوند که نیاز است خیرین بیش‌ازپیش به موضوع کودکان بی‌سرپرست توجه کنند.

وی گفت: بسیاری از کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های نزدیک هم چون دایی و عموی خودشان سپرده می‌شوند و به خانواده این کودکان، حقوق ماهیانه با عنوان امداد ماهیانه پرداخت می شود.

فریور  افزود: کارشناسان اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی بعد از بررسی و تحلیل خانواده های خواهان فرزند از بابت شرایط سنی، مالی و تحصیلی نظر خود را اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان شد: نهایت شرایط سنی برای سرپرستی کودکان بی‌سرپرست سن 30 الی 40 سال است و معمولاً سعی شده به افراد کم‌سواد، بی‌سواد سرپرستی داده نشود چرا که با توجه به نیازهای کودکان برای آینده، هم چون مدرسه و دانشگاه و آینده آنان باید بهترین و سالم‌ترین خانواده انتخاب شوند.

فریور تصریح کرد: کودکانی که بد سرپرست هستند قانون اجازه فرزندخواندگی را نداده مگر این که خانواده آنان به صورت قانونی اجازه این کار را بدهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: مادرانی که در اردوگاه‌های ترک اعتیاد نگه‌داری می‌شوند فرزندان آنان نیز در این سازمان به‌صورت موقت نگه‌داری می‌شوند و بعد از این‌که این افراد پاک‌سازی شدند با حکم قضائی می‌توانند دوباره سرپرستی فرزندان خود را تحویل بگیرند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار