موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
168560
۰۹ مرداد ۱۳۹۷
روانشناس و مشاور کودک عنوان کرد؛

کودکان بیش فعال در معرض بیماری‌های روحی و روانی!

لعیا احسانی یک روانشناس و مشاور کودک به عوارض بیش فعالی در کودکان اشاره کرد و افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را از آسیب‌های ناشی از درمان نشدن این بیماری دانست.

به گزارش کودک پرس ، لعیا احسانی روان شناس و مشاور کودک اظهار کرد: بیش فعالی از آن دسته اختلالالی است که والدین اغلب آن را با بازیگوشی و شیطنت کودکانه اشتباه می‌گیرند.

وی افزود: در مواقعی کودک علاوه بر بیش فعالی به بی‌توجهی هم مبتلا است که هیچ گونه توجیه علمی ندارد و این کودکان باید حتما تحت درمان قرار گیرند.

این روانشناس و مشاور کودک با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد 4 تا 6 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران مبتلا به بیماری بیش فعالی هستند،گفت: تقریبا بیش از 50 درصد مراجعه کنندگان به مراکز روانپزشکی را کودک و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این اختلال با اشکال بدتری در بزرگسالی نیز همراه فرد خواهد بود و کودکی که بیش فعال باشد، درمان سریع تر و بهبودی بیشتری نسبت به کودک بی توجه دارد.

 

وی با بیان اینکه کودکان بیش فعال اگر درمان نشوند، دچار صدمات جبران ناپذیری خواهند شد، بیان کرد: این کودکان ممکن است در صورتی که درمان نشوند، به افسردگی و کاهش اعتماد به نفس دچار شوند.

احسانی تصریح کرد: اگرچه در بسیاری از موارد این کودکان باهوش هستند و در جامعه بسیار موفق خواهند بود، اما چون اغلب درمان نمی‌شوند، این اختلال در آن‌ها منجر به ترک تحصیل شده و حتی ممکن است در آینده به اعتیاد روی آوردند و یا دچار رفتارهای ضد اجتماعی متعددی شوند.

 

این روانشناس و مشاور کودک در پایان گفت: اگر بیش فعالی در کودکان از بین رود، اما بی توجهی آنان حل نشود ممکن است این مشکل در بزرگسالی نیز با آنان ادامه پیدا کند و منجر به صدمات مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی از قبیل بی ثباتی در زندگی زناشویی و شغلی آن‌ها شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار