168557
۰۹ مرداد ۱۳۹۷

غربالگری بیش از ۴۲ هزار کودک در سال گذشته

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۶۵۰ پایگاه بهزیستی برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،احمدی شادمهری معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت بیش از ۶۵۰ پایگاه بهزیستی برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد.

وی افزود:سن ۳تا 6 سال سن طلایی تشخیص تنبلی چشم در کودکان به شمار می رود و اگر در این سنین مشکل بینایی تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و در برخی موارد نیز ممکن است علائم ظاهری نداشته باشد که با انجام مداخلات به هنگام امکان برگشت 100 درصدی بینایی وجود دارد .

احمدی شادمهری با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار کودک در سال ۹۶ مورد غربال قرار گرفته اند،تصریح کرد:برنامه پیشگیری از تنبلی چشم با هدف سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در خراسان جنوبی اجرایی می شود .

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در خصوص هزینه غربالگری بینایی تنبلی چشم کودکان گفت:در مناطق شهری مبلغ 20 هزار ریال أخذ می شود و در مناطق روستایی نیز توسط تیم های سیار برای اجرای این برنامه اعزام شده اند.

 

وی اظهار کرد:همه ساله طرح غربالگری بینایی تنبلی چشم برای سلامت بینایی کودکان سنین 3 تا 6 سال انجام که این برنامه از ابتدای آبان آغاز شده و تا اواخر آذر ادامه دارد که هم اکنون در تمامی نقاط شهری و روستایی در حال اجرا است.

احمدی شادمهری گفت:هم اکنون پایگاه غیردائمی شامل مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها،خانه های بهداشت شهری و روستایی برای اجرای سنجش بینایی کودکان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد:بر این اساس به محض اینکه کودکان تحت غربالگری این طرح قرار می گیرند با توجه به نتایج به دست آمده، سالم و یا مشکل دار به دقت مورد رصد قرار دارند.

 

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:در صورت نیاز خدمات توسط اپتومتریست ها و در موارد لازم نیز به متخصصان چشم پزشک ارجاع می شوند تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار