168445
۰۹ مرداد ۱۳۹۷
در سنگاپور؛

موفقیت دانش‌آموزان کشور در مسابقات بین‌المللی ریاضیات

تیم دانش‌آموزان ایران که متشکل از هفت نفر بود در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی ریاضیات در سنگاپور دست به افتخارآفرینی زدند.

به گزارش کودک پرس ، تیم ۷نفره ی دانش آموزان ایرانی اعزامی به چهاردهمین دوره ی مسابقات بین المللی ریاضیات IMC UNION سنگاپور با کسب ۲مدال طلا، ۲مدال نقره و ۳مدال برنز برگ زرین دیگری بر افتخارات علمی کشورمان افزودند.

امیررضا عرب سرپرست تیم اعزامی گفت: چهاردهمین دوره ی مسابقات IMC UNION با شرکت حدود هزار و 500 دانش آموز از ۲۰ کشور جهان و از روز ۴مرداد در کشور سنگاپور آغاز و تا روز ۸مرداد ادامه داشت.

وی افزود: در این دوره، مریم ولی(اصفهان) و کیمیا نوروزی(تهران) صاحب نشان طلا، آرمین امامی(اصفهان) و محمدحسین رضایی(تبریز) صاحب نشان نقره و ترانه بنا(تهران)، محمد صدرا زارعی(تهران) و مهدی نیکوپور(تهران) صاحب نشان برنز شدند.

 

سرپرست تیم اعزامی اضافه کرد: از ویژگی های بارز این مسابقه می توان به مسایل زیبا و چالش برانگیز آن که راه حل های خلاقانه ای دارند و هم چنین به برنامه های متنوع علمی و فرهنگی جانبی آن اشاره کرد.

عرب گفت: در ۶دوره ی حضور ایران در این مسابقات، ۹۳دانش آموز ایرانی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در این رقابت شرکت کرده اند که حاصل آن کسب ۸۷مدال رنگارنگ شامل ۲۳مدال طلا بوده است.

وی افزود: دانش آموزان ایرانی پس از موفقیت در آزمون های انتخابی و گذراندن دوره ی آماده سازی در مرکز پرورش ریاضی پژوهان خلاق به این مسابقات اعزام شدند.

 

این ریاضی دانان نوجوان کشورمان امروز سه شنبه ۹مرداد به میهن اسلامی بازمیگردند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار