168371
۰۸ مرداد ۱۳۹۷

شهریه مهدهای کودک کردستان ۱۳ درصد افزایش یافت

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: براساس ابلاغ سازمان بهزیستی کشور، امسال شهریه مهدهای کودک این استان مطابق با امکانات این مراکز حدود ۱۳ درصد بیشتر از نرخ سال گذشته خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، محسن شجاعی اظهار داشت: بالاترین نرخ شهریه مهدهای استان حدود یک میلیون و 800 هزار ریال و کمترین نیز مربوط به روستا مهدها حدود 600 هزار ریال است که امسال به صورت میانگین 13 درصد افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه کردستان از استان هایی است که کمترین میزان شهریه را در مهدهای کودک دارد، افزود: این افزایش شهریه برای مهدهای شهری و روستایی و براساس ستاره مهد، گروه سنی کودکان و میزان بهره گیری آنها تعیین می شود و با هم متفاوت است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به وجود 370 مهد کودک شهری و روستایی در استان تاکید کرد: 11 هزار کودک شیرخوار تا پنج سال در این مراکز پذیرش شده و توسط 760 مربی تحصیل کرده نگهداری و آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه 120 مورد از مهدهای استان شهری و 250 مورد روستا مهد هستند، یادآور شد: در طول سال برنامه های آموزشی با روش های مختلف برای کودکان و همچنین مربیان این مهدها برگزار می شود.
شجاعی با بیان اینکه در مهدهای روستایی و حاشیه شهرها یارانه شهریه هم داده می شود، اضافه کرد: مناطق حاشیه و روستاها بدلیل اینکه با مشکلاتی از جمله درآمد کم مردم مواجه اند باید مورد حمایت قرار گیرند تا کودکان بتوانند از خدمات آموزشی بهره مند شوند.
وی گفت: همچنین علاوه بر آموزش هایی که برای همه مهدها برگزار می شود در مهدهای روستایی و حاشیه شهرها در طول سال هر روز یک وعده غذای گرم به کودکان داده می شود.

110 هزار مددجو در استان کردستان از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند و این میزان حدود هفت درصد جمعیت استان را شامل می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار