168350
۰۸ مرداد ۱۳۹۷

پرستار سالمند و کودک در تهران

زندگی انسان‌ها از دوره‌های مختلفی تشکیل شده است. در این بین کودکی و دوره میانسالی دوره‌های بسیار حساسی هستند و به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. زیرا در این دو دوره افراد به دیگران بسیار وابسته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، پرستار میانسال و کودک کیست؟

زندگی انسان ها از دوره های مختلفی تشکیل شده است. در این بین کودکی و دوره میانسالی دوره های بسیار حساسی هستند و به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. زیرا در این دو دوره افراد به دیگران بسیار وابسته اند. سالمندی به بازه سنی بالای 60 تا 65 سال گفته می شود. این تغییر که با گذشت زمان حاصل می شود جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد. امروزه در همه کشورها از جمله در ایران جمعیت سالمندی به صورت چشمگیری افزایش یافته است و به همین روی مراقبت و پرستاری سالمند نیز اهمیت یافته است.

علت این افزایش را می توان به بهبود وضعیت بهداشت، تغذیه، شرایط اجتماعی و شرایط اقتصادی نسبت داد. افزایش جمعیت سالمندان به دلیل افزایش امید به زندگی در آنها به عنوان یک دستاورد برای جوامع قلمداد می شود. اما در صورت که به نیازهای جسمی، روحی روانی، اجتماعی و اقتصادی آنها توجه نشود این دستاورد تکمیل نخواهد شد.

 

دوره میانسالی

در دوره میانسالی فرد به دلیل افزایش سن و مسائل فیزیولوژیکی، بخشی از توان بدن خود را از دست می دهد. در واقع سلامت جسمانی و کارآمدی حواس پنج گانه آنها به شکل قابل ملاحظهای کاهش مییابد. این موضوع باعث ایجاد انواع بیماری ها و سندروم ها می شود. مشکلات جسمی شامل مشکلات قلبی عروقی، گوارشی، تنفسی، حرکتی، تکلمی، شنوایی، بینایی، پوکی استخوان و مشکلات روحی روانی شامل افسردگی، اضطراب، اختلال در خواب و … افراد سالمند را تهدید می کند.

البته این به معنی نیست که دوره سالمندی، دوره ای پر از سختی، رنج و بیماری است. این افراد با داشتن مراقبتی حرفه ای و درنظر گرفتن نکاتی مانند داشتن تحرک و ورزش، تغذیه مناسب، تفریحات مناسب و ترک عادات بد زندگی (مصرف دخانیات، استرس و …)، می توانند زندگی خوبی داشته باشند و همانند سایر بخش ها از زندگی خود لذت ببرند. فرد قبل از رسیدن به این دوره باید کاملا آماده پذیرش شرایط سالمندی شده باشد. از طرفی جامعه نیز باید رفتار صحیحی با سالمندان داشته باشد؛ به نحوی که آنها احساس افسردگی و بیهودگی نداشته باشند.

 

در واقع موضوعی که برای سالمندان بسیار جانکاه و ناراحت کننده است، تنهایی و نادیده گرفتن و حس ترحم به آنهاست. آنها به دلیل هوش اجتماعی و تجربه بالا، کاملاً تفاوت احترام و تکریم اطرافیان و حس ترحم را می فهمند. معمولاً اطرافیان به دلیل آگاهی کم درباره ویژگیهای رفتاری این سن، در برخورد با سالمندان دچار مشکل میشوند. (پرستار بچه در تهران) نحوه رفتار اطرافیان با سالمندان در جوامع و فرهنگ های مختلف متفاوت است. در اغلب جوامع از جمله ایران، سالمندان بین اطرافیان از احترام و توجه زیادی برخوردارند. به همین دلیل در گذشته سالمندان در کنار فرزندان و نوه ها نگهداری میشدند.

چنین حمایتی از سمت فرزندان، بستگان و دوستان تاثیر زیادی در تقویت روحیه آنان داشت. در نتیجه امید به زندگی آنها بسیار بالا بود و طول عمر بیشتری داشتند. این اصل امروزه کمی کمرنگ شده و در شهرهای بزرگ و صنعتی خصوصاً تهران، به دلیل تغییر سبک زندگی و گرفتاری و دل مشغولی بیشتر فرزندان به کار و خانواده، موجب شده که آنها با وجود نگرانی از سلامتی جسمی و روحی والدین سالمند خود، فرصت کافی برای بودن در کنارشان و مراقبت از آنها به صورت دائم، ندارند.

 

شرکت توان پرست‍ار

به دنبال این شرایط و نیاز این افراد، شرکت های خدمات پرستاری در شهر تهران شکل گرفته است. یک نمونه از خدمات ارائه شده در این شرکت ها فراهم کردن امکان پرستاری و پرستاری از سالمند در منزل و یا مراقبت از کودک در بیمارستان و منزل میباشد. شرکت پرستاری توان سلامت با بهره گیری از پرستارانی مجرب، کارآزموده و با تجربه آماده خدمات رسانی به عزیزان سالمند شماست. پرستاران این شرکت با بهرهگیری از تجربه کاری بالا، شناخت نیازهای سالمندان و تسلط کامل بر وظایف خود می توانند اعتماد شما را جلب کنند. اعتماد شما سرمایه ماست.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار