168317
۰۸ مرداد ۱۳۹۷

کودکان دارای سوءتغذیه سبد غذایی دریافت می‌کنند

مدیرکل کمیته‌ امداد استان زنجان، از بهره‌مندی ۱۱۰۳ کودک دارای سوءتغذیه از سبد غذایی طی سه ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، هدایت صفری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در قالب این برنامه بیش از 87 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف و بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود. در همین راستا، ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته‌امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است .

این مسئول با اشاره به اجرای طرح کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده، ادامه داد: به‌ منظور کمک به رفع سوء تغذیه 20 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان، طی سه ماه اول امسال 6 میلیون تومان هزینه شده است .

وی با بیان این‌که پارسال در استان 1104 کودک دارای سوء تغذیه زیر پنج سال سبد غذایی دریافت کرده‌اند، ادامه داد: کودکان دارای سوء تغذیه از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت استان زنجان شناسایی ‌شده و به دفاتر کمیته‌امداد در سطح این استان معرفی می‌شوند. در ادامه دستور تغذیه‌ای مورد نظر برای بهبود تغذیه این کودکان از طریق کارشناسان مراکز صادر می‌شود و بسته‌های مواد غذایی که توسط کمیته امداد تهیه شده است، در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد .

صفری با بیان این‌که بر اساس توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم‌پزشکی، به موازات ارائه بسته‌های مواد غذایی به کودکان زیر پنج سال، آموزش‌های لازم نیز از طریق مراکز بهداشتی استان به مادران کودکان مشمول ارائه می‌شود، افزود: به ‌منظور ارزیابی میزان اثربخشی خدمات ارائه‌ شده به کودکان رنجور از سوء تغذیه، سنجش سلامت این گروه از جامعه هدف از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی استان نیز در دوره‌های شش ‌ماهه انجام می‌شود .

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار