168283
۰۸ مرداد ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان هویت می‌بخشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان می‌تواند در جهت ارتقا هنرمندان اصفهانی، توسعه شهر، توسعه گردشگری و توسعه سرمایه انسانی در بخش هنر و سینما تاثیرگذار باشد.

به گزارش کودک پرس ، نشست مشترک اعضای شورای شهر اصفهان و کمیسیون فرهنگی شورای شهر با مدیران ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان با هدف برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، بررسی راهکارهای رفع موانع و مشارکت بیشتر شهروندان با حضور مدیران اجرایی جشنواره و با محوریت کمیسیون فرهنگی شورای شهر در محل دبیرخانه این جشنواره برگزار شد.

فریده روشن افزود: باید سعی کنیم این جشنواره که یک رویداد جهانی است و هنرمندان کشوری و بین المللی در آن حضور دارند را ارتقا دهیم. این جشنواره می تواند در جهت ارتقا هنرمندان اصفهانی، توسعه شهر، توسعه گردشگری و توسعه سرمایه انسانی در بخش هنر و سینما تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف جشنواره در راستای مصوبه ای است که در شورای شهر به توافق رسیده و آن توسعه صنعت سینما و توسعه صنایع خلاق است. با برگزاری جشنواره بستری برای اجرای این مصوبه ها مهیا می شود. همچنین این روزها بهترین زمانی است که می توان شاهد مشارکت های مردمی و به خصوص سازمان های مردم نهاد بود.

 

وی بیان کرد: مصوبه توسعه صنایع خلاق و توسعه صنعت سینما و گردشگری از جمله مواردی هستند که برای اجرایی شدن آنها نیاز به ارتقای بستر هنر وجود دارد. باید کاری کرد که هنرمندان شهر در اصفهان بمانند. اجرایی شدن این مصوبه بستری فراهم می سازد تا هنرمندان بتوانند در اصفهان شکوفا شده و به فعالیت های فرهنگی و اقتصاد فرهنگی خود بپردازند که با دائمی شدن این جشنواره امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به این اهداف دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر اضافه کرد: به دلیل اطلاع رسانی مناسب، امسال شاهد افزایش داوطلبان بخش داوران و خبرنگاران جشنواره بودیم که این به معنای افزایش مشارکت مردم است.

روشن،اظهار داشت: هزینه کردن در مسیر جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از جمله مواردی است که می‌تواند در جهت شکوفایی شهر و توسعه بسترهای فرهنگی موثر باشد و از سوی دیگر در این دوره از جشنواره سعی شده است کلیه شهروندان بتوانند از این رویداد استفاده کنند.

 

نقش جشنواره در هویت بخشی به اصفهان

همچنین رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان هم در مسائل فرهنگی اصفهان و هم در هویت اصفهان نقش چشمگیری دارد.

عباسعلی جوادی اظهار کرد: بودجه ای که شهرداری برای این جشنواره در نظر گرفته بخشی از بیت المال است در نتیجه جشنواره باید در راستای تامین نیازهای شهروندان اصفهانی برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه ایجاد بستر برای حفظ هنرمندان اصفهانی ثابت ماندن اصفهان به عنوان جایگاه اصلی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و رویدادهایی از این دست است. همچنین باید تصمیم گیران و برگزارکنندگان جشنواره را از بین شهروندان اصفهانی انتخاب کنیم تا شاهد گسترش هنر در اصفهان باشیم.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار