168255
۰۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

اجرای طرح «سواد زندگی» برای دختران نوجوان پایه یازدهم و دوازدهم

فرحناز مینایی‌پور مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح سواد زندگی برای دختران پایه یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح سواد زندگی برای دختران پایه یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: در همین رابطه ماده 102 قانون برنامه ششم، تکلیف هایی را برای تحکیم بنیان خانواده بر عهده دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش قرار داده است که برنامه دفتر زنان در این زمینه، ارائه آگاهی های لازم در رابطه با شرایط ازدواج و شناخت طرف مقابل به دانش آموزان است.

 

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اطلاع رسانی های کلی و اینکه در چه شرایطی باید ازدواج صورت گیرد، برای دخترانِ نوجوان بسیار مهم است؛ چرا که نباید خام هر کسی و هرگونه درخواست های دوستی شوند. این آگاهی ها در تمام طولِ 12 سال آموزش، به نوجوانان داده نمی شود؛ در حالی که یک ضرورت محسوب می شود و این آموزش ها برای اولین بار در سیستم آموزشی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

مینایی پور ضمن تشریح طرح های در دستور کارِ دفتر امور زنان، از اجرای طرح “بشری” برای زنان و دختران در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح آموزشهایی در زمینه بلوغ و سلامت جسمی و روانی به دختران ارائه می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مهارت‌ِ گفت و گو بین دانش آموزان، گفت: این طرح قرار است به صورت پایلوت و برای دخترانِ دانش‌آموزانِ شهر تهران از مهرماه سال جاری اجرایی شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار