168225
۰۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل مرکز نفس پاک مطرح کرد؛

آموزش پیشگیری از استعمال دخانیات برای ۲۰ هزار کودک و نوجوان

مدیرعامل مرکز نفس پاک گفت: فعالیت این مرکز از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون به حدود ۲۰ هزار کودک آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از مصرف دخانیات ارائه شده است.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه متین‌خواه روانشناس و مدیرعامل موسسه «نفس پاک» درباره فعالیت های این موسسه توضیح داد: مرکز نفس پاک یکی از مراکز فعال در زمینه پیشگیری از مصرف دخانیت به شمار می‌رود که زیرنظر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این مرکز آموزش‌هایی در خصوص پیشگیری از مصرف دخانیات به کودکان و نوجوانان 6 تا 12 ساله ارائه می‌شود.

متین‌خواه با بیان اینکه این آموزش‌ها باعث می‌شود تا کودکان نحوه پیشگیری از مصرف دخانیات را بیاموزند، گفت: همچنین به کودکان آموزش لازم داده می‌شود تا اگر فردی در خانواده آنها مصرف سیگار یا قلیان دارد، از قرار گرفتن در کنار وی خودداری به عمل آورد. به دلیل اینکه عوارض مصرف دخانیات بر سلامتی جسمی آنها نیز مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل مرکز نفس پاک ادامه داد: فعالیت این مرکز از سال 1388 آغاز شده و تاکنون به حدود 20 هزار کودک آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از مصرف دخانیات ارائه شده است.

وی افزود: تمام خدمات ارائه‌شده در این مرکز به صورت رایگان انجام می‌شود و بخشی از هزینه‌های آن توسط خیرین تأمین می‌شود. همچنین کودکان می‌توانند به همراه والدین خود در این کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

این روانشناس در خصوص کلاس‌های آموزشی این مرکز توضیح داد: آموزش‌های این مرکز از طریق فعالیت‌هایی مانند ورزش، نقاشی و همچنین کلاس‌های علمی و تئاتر در اختیار والدین و کودکان قرار می‌گیرد.

 

متین‌خواه در پایان گفت: مربی این کودکان افرادی هستند که آموزش‌های لازم را در زمینه تربیت کودکان گذرانده‌اند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار