168088
۰۷ مرداد ۱۳۹۷

اصفهان یک گام به شهر دوستدار کودک نزدیک شد

رییس مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: طرح ایجاد اتاق‌های مراقبت از کودکان یا اتاق‎های مادر و کودک در فضاهای عمومی شهر در شورای شهر تصویب و مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک به عنوان ناظر و برنامه‌ریز این نوع اتاق‌ها تعیین شد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا نوروزی اظهارکرد: از امسال برنامه‌ریزی برای شناسایی فضاهای عمومی روباز و سرپوشیده شاخص که حضور مادران و کودکان زیر سه سال در آن مکان‌ها بیشتر است در دستور کار قرار گرفته تا تمهیدات لازم برای احداث اتاق مادر و کودک در سال آینده و پس از آن انجام پذیرد.

وی افزود: فضاهای شهری کشور برای حضور گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان دارای نواقص و کمبودهایی است که یکی از این کمبودها، فقدان فضاهای مناسب برای شیر دادن مادران به نوزادان و رسیدگی به امور آنان در مکان‌های عمومی از جمله مراکز خرید، پایانه‌های مسافربری و به صورت کلی تمام فضاهای عمومی مورد مراجعه مادران است.

رییس مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در برخی کشورها، فضاهای امنی طراحی و اجرا شده که موجبات آسایش روانی مادران و رسیدگی به نوزادان را فراهم می‌کند و به آنان فرصت حضور در فضاهای شهری را با خیال آسوده می دهد، ادامه داد: در این اتاق‌ها ارایه دو نوع خدمت شیردهی و تعویض برای مادران دارای کودک زیر سه سال وجود دارد که ورودی اتاق‌ها رایگان و مدیریت آن با کمک بخش خصوصی انجام می‌گیرد، همچنین نگهداری وتعمیرات آن با سازمانی است که اتاق در حوزه آن ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پایانه کاوه دارای اتاق مادر وکودک است و فضاهای شهری دیگر از جمله میدان نقش جهان، باغ غدیر، مراکز تفریحی، تعدادی از ایستگاه‌های قطار شهری و محورهای گردشگری مانند چهارباغ نیز در سال‌های آینده به این اتاق‌ها تجهیز خواهند شد.

نوروزی گفت: مرکز بین المللی شهر دوستدار کودک با این اقدام حضورپذیری مادران جوان را بیشتر کرده و یک گام دیگر اصفهان را به شهر دوستدار کودک نزدیک می‌کند.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار