موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
168025
۰۷ مرداد ۱۳۹۷
کارگردان فیلم سینمایی «پسران آجری» عنوان کرد؛

انتقاد کارگردان سینمای کودک از بی‌توجهی بنیاد سینمایی فارابی و آموزش و پرورش به این حوزه

مجید قاری‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «پسران آجری» از بی‌توجهی بنیاد سینمایی فارابی و آموزش و پرورش به سینمای کودک گله کرد و گفت: در صورت ادامه یافتن بی‌توجهی بنیاد سینمایی فارابی و آموزش و پرورش به سینمای کودک در چند سال آینده، دیگر نه فیلمی در این حوزه خواهیم داشت و نه از جشنواره فیلم کودک چیزی باقی خواهد ماند.

به گزارش کودک پرس ، مجید قاری‌زاده وزارت آموزش و پرورش را یکی از رکن‌های حمایت از سینمای کودک دانست و گفت: در گذشته فرهنگ درستی وجود داشت که مدیران مدارس، دانش آموزان را به سینما می‌بردند اما متاسفانه این فرهنگ نیز در آموزش و پرورش منسوخ شده است.

وی با انتقاد از سینمای ورم کرده کمدی گفت: قطعا فیلم باید در همه گونه‌های سینمایی ساخته شود اما اینکه یک ژانر این قدر فربه شده و گونه‌ای مثل فیلم کودک به کلی نادیده گرفته شود، منطقی نیست.
قاری‌زاده آماده کردن شرایط برای اکران فیلم های کودک، حضور جدی وزارت آموزش و پرورش در حمایت از فیلم کودک و خلق آثار جذاب و کودک پسند را سه راهکار سریع برای نجات این گونه سینمایی عنوان کرد.
وی توضیح داد: اصلاح روند تولید، نمایش و پخش می‌تواند جان تازه‌ای به این گونه سینمایی دهد، به این ترتیب گیشه این حوزه هم داغ خواهد شد چون کودکان بدون خانواده به سینما نمی‌روند و تجربه نشان داده که اگر فیلم قابل اعتمادی برای کودکان وجود داشته باشد خانواده ها حتما فرزندانشان را به سینما خواهند برد.

کارگردان فیلم سینمایی «دخترم سحر» درباره اهمیت توجه به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک سی‌ویکمین دوره خود را تجربه می‌کند و این یعنی که این رویداد دیگر کودک نیست و همه انتظار بلوغ کامل آن را دارند.
قاری‌زاده تاکید کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سومین دهه از برگزاری خود باید تاثیرگذار و عاری از هرگونه آزمون و خطا برگزار شود.

 

تهیه کننده فیلم سینمایی «سرزمین آرزوها»، فعالیت کارگردانان خودجوش را لازمه رشد سینمای کودک خواند و بر ضرورت تولید آثار دغدغه‌مند و تاثیرگذار تاکید کرد.
وی ادامه داد: امروز فیلمسازان علاقه‌ای به حضور در بخش تولید فیلم کودک ندارند این در حالیست که تولیدکنندگان فیلم برای جشنواره کودک و نوجوان هم کمتر رنگ اکران و نمایش عمومی را می‌بینند.

قاری‌زاده با بیان اینکه اکنون تنها جشنواره فیلم کودک است که برای مدت بسیار محدودی این ژانر سینمایی را بر سر زبان‌ها می اندازد، گفت: بعد از جشنواره نیز فیلم‌ها بلوکه می‌شوند و در کنار بسیاری فیلم‌های دیگر که مدت‌ها از زمان تولیدشان گذشته و همچنان در قفسه‌ها خاک می‌خورند، قرار می‌گیرند.
نویسنده فیلم سینمایی «جوانی» تاکید کرد: همواره برخی فیلمسازان از دوران رونق سینمای کودک در دهه 60 و 70 سخن می‌گویند که یکی از مهمترین دلایل آن وضعیت مناسب گروه فیلم کودک و نوجوان آن زمان است.

 

وی با انتقاد جدی از وضعیت اکران این روزهای فیلم‌های کودک گفت: سیاستگذاری در بخش سینمای کودک و نوجوان باید از سالها پیش در اختیار خود سینماگران قرار می‌گرفت تا با برنامه‌ریزی مناسب در تولید و اکران به وضعیت امروز دچار نشویم.
این نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما خاطرنشان کرد: آسیب جدی به سینما وقتی شکل می‌گیرد که سینمادارها در مورد فیلم‌ها تصمیم‌گیری کنند چرا که این قشر تنها به دنبال سرمایه و آثاری مثل شهر موش‌ها هستند که فروش بالای آن تضمین شده است.

 

وی گفت: تغییر مداوم مدیریتی نیز به کاهش انگیزه مدیران و نبود برنامه‌ریزی طولانی مدت در این حوزه منجر شده است که این روند باید اصلاح شود.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار