موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
16790
۲۱ فروردین ۱۳۹۶

مشکلات کودکان بیش فعال در یادگیری و انجام تکالیف

کودکان بیش فعال معمولا بازیها و فعالیتی را که شروع می کنند تا آخر ادامه نمی دهند و در نیمه راه رها می کنند اما به هر حال برای یادگیری درس های خود و انجام تکالیف شان، نیازمند توجه هستند

به گزارش کودک پرس، مریم امیدی از کارشناسان روانشناسی درباره کودکان بیش فعال گفت: بیش فعالی در واقع  نوعی اختلال شایع در میان خانواده ها است که حدود هشت تا 10 درصد کودکان را شامل می شود و در پسران شایعتر از دختران است که هنوز دلیل اصلی آن مشخص نشده است.

 

وی گفت: کودک بیش فعال معمولا یک بازی یا یک فعالیت را تا آخر به سرانجام نمی رساند.

امیدی کارشناس روانشناسی افزود: ویژگی های اولیه بیش فعالی کودکان، درسال های اولیه رشد و زمان پیش دبستانی شروع می شود و دارای ویژگی های بارزی شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز، بروز اعمال ناگهانی و غیرقابل پیش است.

وی یادآور شد: این اختلالات و یا نقص توجه، معمولا زمانی که بچه ها به مهد کودک یا مدرسه می روند به خوبی خود را نشان می دهد که ضروری است پس از تشخیص، بی درنگ تحت درمان قرار گیرند.

وی اظهار داشت: کودکان بیش فعال معمولا بازیها و فعالیتی را که شروع می کنند تا آخر ادامه نمی دهند و در نیمه راه رها می کنند اما به هر حال برای یادگیری درس های خود و انجام تکالیف شان، نیازمند توجه هستند و اگر در این خصوص توجه ویژه ای نشود حتما در مدرسه با مشکل در یادگیری و انجام تکالیف خواندن، نوشتن و غیره مواجه خواهد شد.

منبع: بانوی کوثر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار