167834
۰۶ مرداد ۱۳۹۷

افزایش مراکز اقامتی ترک اعتیاد مادر و کودک

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به رویکرد افزایش برنامه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد زنان در سال جاری، تعداد مراکز اقامتی ترک اعتیاد، درمان و بازتوانی مادر در کنار کودک نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش کودک پرس ، فرید براتی سده با اشاره به وجود 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر(drugs)، تصریح کرد: 10 درصد مصرف کنندگان معادل 170 هزار نفر از این جمعیت را زنان مصرف کننده تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از 2 هزار و 500 مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد، 137 مرکز به زنان اختصاص دارد و مراکز گذری کاهش آسیب (DIC) و شلتر (سرپناه)، نیز خدماتی را به زنان دارای اعتیاد و بی خانمان ارائه می دهند.

براتی سده گفت: در حال حاضر دو مرکز درمان و بازتوانی مادر و کودک در تهران وجود دارد که 500 میلیون تومان برای توسعه این مراکز اختصاص داده شده و تا 900 میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

 

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: هرجا تقاضای راه اندازی مرکز برای کاهش آسیب، بازتوانی و ترک اعتیاد زنان وجود داشته باشد، مجوز صادر می کنیم و در این مسیر، کیفی سازی خدمات را نیز در پیش گرفته ایم.

براتی سده یادآور شد: در حال حاضر استان های دیگر خواستار راه اندازی مراکز اقامتی ترک اعتیاد مادر و کودک نبوده اند.

 

سازمان بهزیستی کشور پیش از این اعلام کرده بود که آمار اعتیاد زنان در همه جهان در حال افزایش است و این آمار در ایران نیز از این روند تبعیت می کند.

 

 

 

 

منبع: شفا آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار