167793
۰۶ مرداد ۱۳۹۷
کارگردان تئاتر:

همدان زیرساخت لازم برگزاری جشنواره کودک و نوجوان را ندارد

کارگردان نمایش کودک و نوجوان،گفت: امکانات مورد نیاز برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان فراهم نیست.

به گزارش کودک پرس ، محمود تیموری تاکید کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک رویداد دائمی که هر سال در تاریخی مشخص برگزار می شود به دبیرخانه مستقر نیاز دارد.

تیموری تصریح کرد: چنین دبیرخانه ای وجود دارد اما فعالیت مستمری در طول سال ندارد که این اشتباه است.
وی افزود: دبیرخانه و ستاد دائمی باید در طول سال برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و مشکلات را رفع کند اما در سال هایی که این جشنواره در شهر همدان برگزار شده تغییراتی دیده نمی شود و همچنان برای اجرای نمایش ها، سالن ها مشکلات بسیاری دارند.

این کارگردان تئاتر افزود: سال گذشته نه فقط صدای سالن در زمان اجرای نمایش ها مشکل داشت بلکه دقایقی مانده به آغاز اجرا، بالابر سالن با مشکل مواجه شد و امنیت گروه را به خطر انداخته بود.
وی افزود: آمادگی ها باید به گونه ای باشد که امنیت جانی گروه اجرای نمایش را به مخاطره نیاندازد.
نویسنده و کارگردان نمایش «من و در لجباز» یادآور شد: برای رویداد مهمی مانند جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان هر سال باید حداقل یک سالن مناسب به شهر همدان اضافه می شد.

تیموری تاکید کرد: برگزاری یک جشنواره ساده است و می توان با بودجه ای اندک برای دعوت گروه ها اقدام کرد اما اینکه چه امکاناتی در اختیار گروه های تئاتر قرار می گیرد به آسانی به دست نمی آید.
کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: بعد از جشنواره تازه بخشی دیگر از مشکلات آغاز می شود زیرا گروه ها بدون هیچ حمایتی باید به دنبال فضایی برای اجرای نمایش های خود بگردند که بیشتر آنها این امکان را به دست نمی آورند.

** استقبال مردم همدان از جشنواره کم نظیر است
تیموری با بیان اینکه مردم همدان به تئاتر علاقه دارند اظهار داشت: تنها حسن برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان، مردم آن هستند.
وی افزود: در سال های گذشته استقبال مردم بسیار خوب بوده و حتی در سالن ها، مخاطبان به صورت ایستاده برای تماشای نمایش ها حضور یافته اند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه همدانی ها همکاری خوبی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دارند تاکید کرد: به دلیل همین ارتباط سالم با مخاطب است که گروه ها با وجود امکانات ابتدایی حاضر به حضور در سالن ها می شوند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار