167706
۰۶ مرداد ۱۳۹۷

نقش پدر در تربیت فرزندان چیست؟

یک روانشناس کودک و نوجوان گفت: فرزندانی که پدران آن‌ها نقش موثری در تربیتشان دارند، توانایی بیشتری در حل مشکلات خواهند داشت.

به گزارش کودک پرس ، آرزو گنج فر روانشناس کودک و نوجوان مطرح کرد: یکی از عوامل ضعف خانواده های امروزی، کاهش نقش پدر در خانواده است.

وی با بیان اینکه زمینه بزهکاری در کودکانی که در غیبت پدر پرورش یافته اند بیشتر است، گفت: کودکانی که از تربیت و همراهی پدر در بازی و تفریح و سرگرمی برخوردار بوده اند، ضمن داشتن روابط عمیق تر با دوستانشان، دارای خود کنترلی و مهارت بیشتری در بیان حالات هیجان خود و تشخیص احساسات و عواطف دیگران بوده اند.

 

گنج فر افزود: پدرانی که دخالت بیشتری در تربیت داشته اند، فرزندان آن ها علاوه برداشتن رفتار مسئولانه حس مسئولیت پذیری بالاتری در مورد رفتار خودشان دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرزندانی که پدران آنها به اندازه کافی در تربیتشان نقش داشته اند، دارای توانمندی بیشتری در حل مسائل، مهارت های کلامی و پیشرفت تحصیلی بوده اند.

 

وی با بیان اینکه پسران نوجوان فاقد پدر به راحتی دچار اضطراب و ناراحتی می شوند، عنوان کرد: در خانواده هایی که پدر حضور نداشته و یا وجودش بی تاثیر است، فرزند تمایل بیشتری به الگو قرار دادن رفتار مادر نشان می دهد و این امر مشکلاتی را به ویژه برای پسران به وجود می‌آورد.

این روانشناس و مشاور کودک تصریح کرد: دختران خانواده هایی که در آنها مادر مسلط و پدر منفعل است، در دوره نوجوانی و بزرگسالی و در ارتباط با مردان و تشکیل خانواده بیشتر دچار مشکل می شوند.

 

 

 

 

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار