167696
۰۶ مرداد ۱۳۹۷

شهادت یک نوجوان فلسطینی پس از هلاکت یک صهیونیست و مجروح کردن ۲ تن دیگر

در اثر عملیات استشهادی یک جوان ۱۵ ساله فلسطینی در داخل شهرک صهیونیست‌نشین «آدم» میان رام‌الله و قدس اشغالی، یک شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و ۲ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

به گزارش کودک پرس ، «محمد طارق داریوسف» جوان 15 ساله فلسطینی توانست با نفوذ به داخل شهرک آدم عملیات قهرمانانه‌ای انجام داده و 3 نفر از شهرک‌نشینان را مجروح نماید که یکی از آنها به خاطر شدت زخم‌هایش به هلاکت رسید و حال 2 نفر دیگر هم وخیم گزارش شده است.

در همین حال، منابع صهیونیستی از شهادت مجری این عملیات خبر دادند و تاکید کردند که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بلافاصله خود را به محل وقوع عملیات رسانده و آنجا را به محاصره خود درآورده‌اند و تحقیقاتشان درباره این حادثه را آغاز کرده‌اند.این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین هنوز خبر شهادت مجری این عملیات را به طور رسمی تأیید نکرده است و در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره وضعیت وی است اما روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که نظامیان صهیونیست به سمت مجری این عملیات مقاومتی تیراندازی کردند که منجر به شهادت وی شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، ارتش صهیونیستی از ترس نفوذ شمار بیشتری از فلسطینیان به این شهرک، از ساکنان آن خواست که در منازلشان باقی بمانند و تمامی درها را ببندند. نظامیان اسرائیل همچنین به روستای کوبر زادگاه محمد طارق ‌دار یوسف یورش بردند و به خانواده مجری این عملیات  اعلام کردند که برای تخریب خانه وارد عمل خواهند شد.

واکنش‌ها
جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات قهرمانانه شهرک آدم در جنوب رام‌الله را تبریک گفت و اعلام کرد که این عملیات واکنشی طبیعی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که در ادامه انتفاضه دامنه‌دار ملت فلسطین صورت می‌گیرد. جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت در غزه  نیز بر ضرورت تشدید عملیات‌های مقاومتی برای مقابله با تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی در کرانه باختری و قدس تاکید کردند. این در حالی است که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که در پاسخ به عملیات شهادت‌طلبانه یک جوان فلسطینی که باعث هلاکت یک صهیونیستی و زخمی شدن دو تن دیگر شد، ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک یهودی‌نشین «آدام» در نزدیکی رام‌الله را آغاز خواهد کرد.

اعلام ساخت این واحدهای صهیونیست‌نشین در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ در حال آماده‌سازی طرح خود موسوم به معامله قرن برای فیصله دادن به نزاع میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، معامله‌ای که از نقشه شوم آمریکا برای پایان دادن به آرمان فلسطین پرده برمی‌دارد. در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «معاریو» روز جمعه نوشت: دولت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در نزدیکی شهر رام‌الله موافقت کرده است.

انتقاد نیویورک تایمز از مصوبه اخیر رژیم صهیونیستی
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتقاد از مصوبه اخیر رژیم صهیونیستی نوشت که قانون «کشور یهود» پارلمان اسرائیل رسما از آپارتاید حمایت می‌کند.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم «اومری بوهم»، فیلسوف اسرائیلی به مصوبه نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی در خصوص «کشور یهود» پرداخت و نوشت،  هفته گذشته کابینه اسرائیل لایحه جدیدی را به پارلمان فرستاد که خواستار ایجاد «دولت ملت یهودیان» بود که تبعات رسمی این اقدام می‌تواند بسیار قابل توجه و عظیم باشد.به گزارش تسنیم، این روزنامه با اشاره به مصوبه اخیر نوشت: هفته پیش، اسرائیل حتی تلاش برای تضمین حقوق برابر برای غیریهودیان را رها کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که مصوبه جدید اصل اساسی موجودیت اسرائیلی‌ها در قانون را تعیین کرد.

در واقع کارکرد اولیه ایجاد مبنای رسمی برای اسرائیل به منظور الحاق کرانه باختری است  و نهایتا با هدف گسترش دولت یهودی در سراسر فلسطین صورت می‌گیرد.این روزنامه آمریکایی افزود، سیاست اسرائیل در توسعه شهرک‌سازی‌های یهودی یک آپارتاید دو فاکتو در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری ایجاد کرده است. قانون هفته گذشته به طور رسمی از استفاده از روش‌های آپارتایدگونه مشابه در اسرائیل حمایت می‌کند. آنچه که برای مدت طولانی مورد ظن بود، بالاخره به طور بی‌رحمانه‌ای آشکار شده است و نشان می‌دهد که این قانون کثیف و بی‌رحم رواج‌دهنده تبعیض و نابرابری است.

 

 

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار