167616
۰۴ مرداد ۱۳۹۷

تمدید مهلت شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱۰ مردادماه در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی هفت اثر با موضوع سیره امام رضا(علیه‌السلام) در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» تا ۱۰ مردادماه جاری تمدید شد.

به گزارش کودک پرس ، یاسر رحیمیان، دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 13 هزار و 68 نفر در مسابقه کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد، 93 برگزیده این جشنواره تجلیل شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان مسابقه کتابخوانی رضوی سال گذشته 2 هزار نفر بیشتر از سال قبل از آن بود، اظهار داشت: شهرستان های بهمئی و باشت بیشترین حضور را در این جشنواره داشتند.

رحیمیان خاطرنشان کرد: بانوی ملکوت، چل چراغ شیراز و سبک زندگی امام رضا (علیه السلام) به شرکت کنندفرهنگ رضوی گان معرفی شد و تلاش می شود با توجه به وجود بقعه متبرکه بی بی حکیمه (سلام الله علیها)، داستان ها و کتب مربوط به این بانوی مکرم نیز به منابع این جشنواره اضافه شود.

دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور امسال نیز به‌ منظور انتخاب و معرفی منابع مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشر شده با موضوع زندگی و سیره امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) اقدام کرد تا مناسب‌ ترین کتاب ها را برای علاقه ‌مندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه برنامه های جشنواره بین ‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور آغاز کرد.

رحیمیان اضافه کرد: فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی هفت اثر با موضوع سیره امام رضا (علیه‌ السلام) در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب ‌های «میهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به ‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌ هایی از زندگی امام رضا (علیه السلام) برای شرکت کنندگان در این جشنواره درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌ های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا (علیه السلام) و «کاش تو را می ‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (سلام الله علیها) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

رحیمیان اظهار داشت: در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب ‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا (علیه السلام)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت ‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا (علیه السلام) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه (سلام الله علیها) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار و بر این اساس، شرکت برای همه علاقه‌ مندان در تمامی گروه‌ های سنی میسر است.

وی تاکید کرد: علاقه‌ مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می ‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره، به کتابخانه‌ های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

رحیمیان گفت: علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌ رسانی نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور به آدرسwww.iranpl.ir دریافت کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار