167586
۰۴ مرداد ۱۳۹۷

خدمات بهزیستی به ۱۸۰ کودک مبتلابه اتیسم در استان قم ارائه می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: برای کودکان مبتلا به اتیسم دو مرکز خدمات‌دهی در نظر گرفته‌شده که صد و هشتاد کودک اتیسم را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، رضا سلیقه با اشاره به خدمات متنوع بهزیستی در راستای کمک به افراد دارای اختلال رشدی اتیسم اظهار داشت: در استان قم دو مرکز آموزشی به کودکان اتیسم وجود دارد که به 180کودک دارای اختلال رشدی اتیسم خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش به کودکان اتیسم افزود: بیشترین خدماتی که کودکان اتیسم از بهزیستی دریافت می‌کنند درزمینهٔ آموزش بوده تا این کودکان بتوانند با رسیدن به سن تحصیل، بدون مشکل خاصی وارد مدارس عادی شده و مراتب تحصیلی را بگذرانند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در رابطه با نیروهای متخصص در حوزه آموزش به کودکان اتیسم عنوان کرد: در حال حاضر مربی‌های کودکان اتیسم در بخش‌های غیردولتی دوره آموزشی تخصصی لازم را طی کرده و پس از اتمام دوره وارد این مراکز می‌شوند.

رضا سلیقه ادامه داد: وجود این اختلال رشدی در کودکان می‌تواند به دلایل خاصی ایجاد شود که خوشبختانه در چند سال اخیر شناسایی و تشخیص مبتلایان به این اختلال بیشتر شده و البته این شناسایی باعث بالا رفتن آمار مربوط به جمعیت اتیسم در کشور بوده که این افزایش آمار به معنای تحت پوشش قرار گرفتن تعداد بیشتری از این افراد است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در چند سال آینده با توجه به افزایش جمعیت افراد مبتلا به اتیسم، مراکز خدماتی و آموزشی بیشتری برای این کودکان در کشور و استان قم در نظر گرفته شود تا این افراد بتوانند آموزش‌های لازم را در نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونتشان دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه با اشاره به این اصل که تکدی گری در کشور ما جرم محسوب می‌شود، گفت: به علت وجود بستر مناسب درزمینهٔ تکدی گری در شهر، جمع‌آوری متکدیان تبدیل به چرخه باطلی شده  و متکدیان پس از ترخیص از آسایشگاه‌ها بدون نیاز مالی دوباره به سطح شهر بازگشته و به کار خود ادامه می‌دهند.

رضا سلیقه با اشاره به اینکه سابقه اعتیاد و کار برای باندهای تکدی گری در اکثر  متکدیان دیده می‌شود ادامه داد: بیشتر متکدیانی که دستگیرشده و به آسایشگاه‌ها انتقال داده می‌شوند  مشکل مالی ندارند و حتی متکدیانی بوده‌اند که در زمان دستگیری تا 9 میلیون تومان پول نقد نیز همراه خود داشته‌اند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار