167186
۰۲ مرداد ۱۳۹۷
موافقان کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مطرح کردند:

قانون‌مند کردن حمایت از کودکان ضروری است/ لزوم جلوگیری از کودک فروشی و تکدی‌گری نوجوانان

نمایندگان موافق کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان معتقدند تصویب آن سبب جلوگیری از وقوع جرم و تکدی‌گری و کودک فروشی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سیده حمیده زرآبادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ضمن موافقت با این مهم گفت: امروزه در جامعه همه اقشار توسط ارکان و نهادهایی مورد حمایت قرار می گیرند اما کودکان حقوق‌شان تضییع می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه مذکور ساختار مناسبی در جهت حمایت عملی و علمی از قشر آسیب پذیر کودکان و نوجوانان فراهم می کند، اظهار کرد: این لایحه در 4 فصل تبیین شده که در آن وظایف نهادها به وضوح مشخص و همچنین در فصل سوم آن نیز جرم انگاری و تشدید مجازات پیش بینی شده است.

وی افزود: در لایحه مذکور آموزش و مباحث پیشگیری پیش بینی شده از این رو این لایحه جامعیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امروزه برخی از کودکان و نوجوانان دچار آسیب جنسی می شوند که بنا به دلایل فرهنگی و اجتماعی گاها از شکایت در این خصوص صرفنظر می کنند اما با این لایحه جنبه حقوقی و عمومی آن قابل پیگیری است.

کواکبیان: مباحث غیر کیفری در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است

مصطفی کواکبیان در موافقت با لایحه مذکور با اشاره به اینکه موضوع حمایت از کودکان و نوجوانان سال ها است که مطرح است، گفت: این مهم در حالی است که در دین مبین اسلام تاکید بر رعایت حقوق ایتام و افراد ضعیف شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را قانونمند می کند، اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد این لایحه به صورت بنیادین از وقوع جرم جلوگیری، علل و عوامل آن را شناسایی و همچنین خلاءها را برطرف می کند تا بتوان با چنین مباحثی قانونی برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مباحث غیرکیفری در لایحه مذکور پیش بینی شده است، تصریح کرد: برخی شبهه ایجاد کرده اند که این لایحه در مسیر سند 2030 است اما باید اذعان کرد چنین موضوعی صحت ندارد.

ذوالقدر: امروزه شاهد هتک حرمت کودکان و نوجوانان در جامعه هستیم

سیده فاطمه ذوالقدر در موافقت با کلیات لایحه مذکور با اشاره به اینکه امروزه شاهد مشکلات متعددی در جمع کودکان و نوجوانان هستیم، گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود کودکان در مدرسه، فضای ورزشی و غیره مورد هتک حرمت قرار می گیرند از این رو آسیب های جسمی، روحی و روانی افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده 2 این لایحه تمامی افراد زیر 18 سال مشمول قانون می شوند و همچنین مفاد سوءاستفاده و بی توجهی به کودکان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امروزه شاهد کودک فروشی، افزایش کودکان کار، فروش مواد مخدر توسط نوجوانان و غیره هستیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در لایحه مذکور اجاره کودکان و تکدی گری محکوم شده است؛ زمینه تعاملات و هم افزایی بیشتر بین دستگاهی نیز پیش بینی شده است.

منبع: خانه ملت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار