166619
۳۱ تیر ۱۳۹۷
یک کارشناس مذهبی عنوان کرد؛

والدین حس اعتماد به نفس در نوجوانان را تقویت کنند

سیدرضا واجدی کارشناس مذهبی به والدین توصیه کرد که از تحقیر فرزندان نوجوان خود پرهیز کنند و سعی کنند اعتماد به نفس آنان را تقویت کنند.

به گزارش کودک پرس ، سیدرضا واجدی در جشنواره ملی آه و آهو، اظهار کرد: در شرایط امروز، تربیت سخت شده است بنابراین آنچه که فرزندان را از لغزش دور می‌کند اخلاق و رفتار نرم و ملایم و بهره‌مندی از مکتب علوی و سیره رضوی است.

وی تاکید کرد: صمیمیت والدین با نوجوان، رفاقت با فرزندان نوجوان و کم شدن فاصله بین آنها در تربیت نیکوی نوجوانان ضروری است حتی اگر اجازه دهید که فرزندان شما یک کار اشتباه انجام دهند تا کار را یاد بگیرند.

واجدی تصریح کرد: به اعتبار تعالیم قرآنی، احسان و نیکی نسبت به پدر و مادر،  بالاترین واجب بعد از ایمان به خدا است و این حفظ احترام نسبت به والدین، هیچ جایگزینی ندارد.

هم چنین معاون پژوهشی بنیاد بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) در این جشنواره گفت: جشنواره آه و آهو برگزاری یک دهه شاد و بانشاط معنوی با محوریت فرهنگ رضوی است و بسته کامل تولید محتوا برای همه سنین و موضوعات است.

علیرضا کریم دادیان اظهار کرد: این جشنواره از جمله جشن های مردمی و خودجوش است که تلفیقی از شادی و نشاط معنوی درراستای ترویج فرهنگ رضوی با حضور نسل جوان در جامعه است.

وی افزود: همیشه برای برنامه‌های عزاداری ازجمله محرم و فاطمیه برنامه‌های مناسبتی داشتیم، اما هیچ برنامه ای برای ایام شاد تولد امامان معصوم علیهم السلام نداشتیم که جشنواره آه و آهو با برنامه‌های پرمحتوا با فرهنگ رضوی، ابتکاری در برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی، مذهبی با افزایش نشاط معنوی جامعه است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به همت موسسه خادمین حضرت امام رضا (علیه‌السلام) در کاشان با 11 همایش تخصصی و شعار «خادم امام رضا (علیه‌السلام) فقط در مشهد نیست» از 24 تیرماه تا سوم مردادماه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان در حال برگزاری است.
 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار