166395
۲۸ تیر ۱۳۹۷
نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس مطرح کرد؛

آینده روشن در انتظار کشتی‌گیران نوجوان گلپایگانی

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت‌های مالی و معنوی در ۵ سال آینده نونهالان و نوجوانان گلپایگانی نیز می‌توانند در این رشته مانند کشتی‌گیران استان لرستان و مازندران به مقام قهرمانی جهان دست یابند.

به گزارش کودک پرس ، علی بختیار در آیین افتتاح سالن کشتی امام علی(علیه‌السلام) گلپایگان اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق ورزشکاران رشته کشتی اتمام سالن کشتی شهرستان بود که سال‌های متوالی معوق مانده بود که با پیگیری در مجلس بودجه این پروژه ورزشی را جذب کردیم.

وی افزود: با پیگیری در وزارت ورزش و جوانان در دو سال اخیر برای طرح‌های ورزشی شهرستان بیش از یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان گلپایگان در زمینه ورزش کشتی حرف برای گفتن دارد، ورزشکاران رشته کشتی در شهرستان پتانسیل خوبی دارند؛ با حمایت‌های مالی و معنوی در 5 سال آینده نونهالان و نوجوانان گلپایگانی نیز می‌توانند در این رشته مانند کشتی‌گیران استان لرستان و مازندران به مقام قهرمانی جهان دست یابند.

وی در پایان مطرح کرد: اهمیت ورزش کشتی در قوانین جمهوری اسلامی تعریف شده و باید در صدر وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.

 

در ادامه  آیت‌الله سید علی طهماسبی امام جمعه گلپایگان ابراز کرد: ورزش کشتی نه تنها یک ورزش ملی بلکه از نظر دین به عنوان یک ورزش مقدس و دارای تقدس است.

وی با اشاره به این‌که ورزش کشتی ایران در جهان معروف است، تصریح کرد: ورزش کشتی به عنوان یک ورزش انسان‌ساز است و باید حمایت لازم از این رشته ورزشی صورت گیرد.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که ورزش‌ باید هدف‌دار باشد، عنوان کرد: در رشته‌های مختلف ورزشی اخلاق نیک و حسنه و ادب باید ترویج شود، مسؤولان ورزشی باید اخلاق نیک و حسنه را در بین ورزشکاران فرهنگ‌سازی کنند؛ ورزش کشتی یک ورزش باستانی بوده که اخلاق و ادب از ویژگی‌های بارز آن است.

 

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان عنوان کرد: ورزش کشتی ریشه در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد، پهلوان به کسی گفته می‌شود که دارای سجایای اخلاقی و بدنی قوی و نیرومند است.

وی تصریح کرد: وقتی سخن از کلمه پهلوانی به میان می‌آید ذهن‌ها معطوف به کشتی‌گیران کشور می‌شود، رشته کشتی به خاطر سجایای اخلاقی برازنده لقب پهلوانی است؛ کشتی‌گیران کشورمان از جمله پوریای ولی و برادارن خادم از نابغه‎های رشته کشتی در جهان هستند.

محمدرضا شمس رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان نیز در ادامه بیان کرد: سالن کشتی امام علی(علیه‌السلام) گلپایگان در زمینی به متراژ 900 مترمربع کلنگ‌زنی شده بود، اما سال‌های متوالی به دلیل عدم تأمین اعتبارات معوق مانده بود.

 

وی همچنین گفت: این پروژه با اعتبار 700 میلیون تومان با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس در جذب بودجه به بهره‎برداری رسید.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار