موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
16628
۲۵ اسفند ۱۳۹۵

برنامه ریزی بلندمدت برای گروه سینمایی کودک

فرزاد اژدری کارگردان جوان سینمای ایران که چندین سال است فقط به ساخت آثاری در ژانر کودک و نوجوان می پردازد برنامه هایش را برای ساخت فیلم جدیدیش تشریح می‌کند.

به گزارش کودک پرس، فرزاد اژدری گفت: فیلمنامه ای در ژانر کودک با عنوان «همکلاسی من» داشتم که ماهها درگیر پیدا کردن سرمایه گذار برای تولیدش بودم اما در نهایت به نتیجه نرسیدم. مشکل اینجاست که سرمایه گذاران هنوز توجیه نشده اند که سرمایه گذاری درست در ژانر کودک می تواند بازگشت مالی هم داشته باشد.

این کارگردان ادامه داد: به عنوان یکی از نیروهای اجرایی جشنواره کودک هم درگیر پشت صحنه کارهای اجرایی جشنواره هستیم و همین باعث شده که برای جایگزین کردن فیلمنامه ای دیگر به جای «همکلاسی من» و به دنبال ساخت رفتن، تعلیقی ایجاد شود.

 

 

تاریخ است که ثابت می کند هنروتجربه خوب است یا بد؟

کارگردان «عملیات مهدکودک»، «سلام بر فرشتگان» و «وروجکها» در پاسخ به این پرسش فرهنگ نیوز که چرا چندین ماه بعد از راه اندازی کارگروه سینمای کودک، آثار کودک هنوز که هنوز است از اکرانهایی منطقی که بتواند اسباب دیده شدن آنها را فراهم کند بی بهره اند به فرهنگ نیوز گفت: این کارگروه سعی زیادی کرد که بتواند روندی برای راه اندازی یک گروه سینمایی کودک ایجاد کند و امیدواریم این اتفاق در ماههای آینده رنگ تحقق بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا مشکلات اکران کودک تا حدودی برطرف خواهد شد.

اژدری درباره اینکه راه اندازی گروهی برای فیلمهای هنروتجربه هم بعد از سه سال کلی منتقد پیدا کرده و در این شرایط راه اندازی یک گروه دولتی دیگر ممکن است منطقی نباشد بیان داشت: کار ماندگار آن کاریست که در تاریخ بماند. تاریخ است که ثابت می کند هنروتجربه خوب بود یا بد. همین که فیلمهایی که سالها گوشه آرشیوها مانده بودند روی پرده بروند می تواند امتیازی مثبت برای این گروه باشد اما به هر حال انتقادات هم همیشه وجود دارد و اگر شنیده شود می توان در مسیر اصلاح از آنها استفاده کرد.

 

راه اندازی گروه سینمایی کودک نیاز دارد به برنامه ریزی بلندمدت

این کارگردان خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد با حجمی نسبتا خوب از تولیدات سالانه سینمای کودک، اگر بتوانیم گروهی برای فیلمهای کودک داشته باشیم و لااقل تعداد سینمایی ثابت برای این فیلمها داشته باشیم قطعا امید بیشتری برای فیلمسازان این ژانر پدید می آید ضمن اینکه بازخورد آثارشان به آنها می گوید چندمرده حلاجند و آیا ادامه کار در ژانر کودک برایشان مناسب است یا نه.

فرزاد اژدری خاطرنشان ساخت: البته راه اندازی گروه سینمایی کودک هم نیاز دارد به برنامه ریزی بلندمدت و ایجاد یک پل ارتباطی میان فعالان این سینما و البته سینماداران. اگر این اتفاق بیفتد به تدریج سینمای کودک هم ردّپایی پررنگ در اکران خواهد یافت.

 

 

 

منبع:    فرهنگ

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار