165830
۲۵ تیر ۱۳۹۷
محمدیان عنوان کرد؛

تاسیس مراکز غیرمجاز ویژه کودکان تهدیدی برای اشتغال مربیان مهدهای کودک

محمدیان مدیر کانون توسعه مهد‌های کودک استان تهران از خطر امنیت شغلی مربیان مهدهای کودک با تاسیس مراکز غیرمجاز خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، همایش تقدیر و تجلیل از مدیران برتر مهد‌های کودک و مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور امروز (دوشنبه) با حضور داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، احمدرضا محمدیان مدیر کانون توسعه مهد‌های کودک استان تهران و مدیران و مربیان برتر مراکز شبه خانواده و مهد‌های کودک استان تهران، در سالن همایش‌های برج آزادی برگزار شد.

محمدیان مدیر کانون توسعه مهد‌های کودک استان تهران و رئیس انجمن صنفی مهد‌های کودک در این همایش اظهار کرد: تاسیس مراکز غیرمجاز ویژه کودکان سنین قبل از پیش دبستان، امنیت شغلی مربیان مهد‌های کودک را به خطر انداخته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه کنونی، حفظ یکپارچگی پرورش و آموزش کودکان در دوره پیش از دبستان بوده و آئین نامه ارائه شده وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر در دست بررسی است.

مدیر کانون توسعه مهد‌های کودک استان تهران خاطرنشان کرد: موضوع سن پذیرش کودکان در مهد‌های کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور و مراکز غیردولتی که پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش است، هنوز حل نشده و در کمیسیون اجتماعی دولت مورد نقد و بررسی است.

محمدیان در ادامه یادآور شد: دو پاره شدن پذیرش کودکان در دوره پیش از دبستان در مهد‌های کودک سازمان بهزیستی و یا مراکز غیردولتی پیشنهادی آموزش و پرورش، سرنوشت کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از مراکز فعلی که در حال حاضر با عنوان مهد‌های کودک در تهران فعالیت می‌کنند، از سازمان بهزیستی کشور مجوز ندارند و والدین باید به هنگام ثبت‌نام کودک خود مجوز رسمی سازمان بهزیستی را در مهد‌های کودک رؤیت کنند و متاسفانه امروز با یک موج تخریب گرانه از طرف مراکز بدون مجوز روبرو هستیم.

مدیر کانون توسعه مهد‌های کودک استان تهران اضافه کرد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش معتقد هستند که مهد‌های کودک تنها ظرفیت پذیرش کودکان زیر ۴ سال را دارند و کودکان ۴ تا ۶ سال باید در مراکز غیردولتی پذیرش شوند و مورد آموزش قرار گیرند.

محمدیان در ادامه تصریح کرد: مهد‌های کودک تحت نظارت بهزیستی استان تهران، باید در اطلاع رسانی خانواده‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و موضوع دوگانگی فعلی باید حل و فصل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها مراکزی که در شرایط فعلی با تغییر ساعت کاری ادارات در شهر تهران، برنامه خود را با خانواده‌های تهرانی هماهنگ کردند، مراکز مهد‌های کودک هستند که در حال حاضر از ساعت ۶ صبح نسبت به پذیرش کودکان اقدام می‌کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار