موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165613
۲۴ تیر ۱۳۹۷
کدخدازاده:

آموزش حفظ محیط زیست به کودکان

کارگردان نمایش کودک «گلبهار» گفت: با توجه به اینکه سالانه در کشور تولید زباله بسیار است با زبان کودکان نحوه صحیح استفاده از لوازم به کودکان آموزش داده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، زهره کدخدازاده افزود: نمایش کودک «گلبهار» با دغدغه‌های محیط زیستی گروه آمیخته شده است و در این نمایش آموزشی که در فضایی شاد و موزیکال برای کودکان و خانواده‌ها اجرا می‌شود چرخه آب در طبیعت، چگونگی تولید کاغذ، حفظ محیط زیست، دوباره سازی مواد و استفاده صحیح از کاغذ به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: نمایش کودک «گلبهار» نوشته عقیل تقی زاده است؛ قصه «گلبهار» درباره کودکی است که سعی دارد برای شرکت در مسابقه، یک نقاشی بکشد، اما هر بار نقاشی هایش خراب می‌شود و کاغذهایش را پاره می‌کند، گلبهار که دیگر کاغذ ندارد تا نقاشی کند به کمک درخت، ابر، رودخانه و خورشید یاد می‌گیرد که کاغذ چقدر به سختی تولید می‌شود.

کدخدازاده افزود: این نمایش با اجرای زنده بازیگران و عروسک گردانان اجرا می‌شود و سعی در ایجاد خلاقیت در شیوه اجرایی دارد و دکور، جای خود را به تصاویر پویانمایی کامپیوتری داده که در انتهای صحنه و در سرتاسر اجرا دیده می‌شود و به فراخور صحنه‌های مختلف تغییر پیدا می‌کند.

 

وی گفت: در کشور ما که با برگزاری یک رسم «سیزده بدر» این همه زباله، محیط زیست را تهدید می‌کند، لازم است کودکان را برای آینده بهتر محیط زیستی کشور، آموزش داد و این گروه سعی دارد در این راستا و با ابزار هنر قدم‌هایی هر چند کوچک بردارد.

 

سمیه باباوند، فاطمه منظوری، مریم خسروی، زهره کدخدازاده و صداپیشگان محسن زرآبادی پور، فرشید قلی پور و نسرین عجمی هستند، همچنین حسین جمالی مشاور کارگردان، فرامرز نصیری آهنگساز، علی اعتصامی فر طراح عروسک، ابراهیم بزرگ نیا طراح پوستر و دفترچه راهنما، رضا عربی طراح گریم، عقیل تقی زاده طراح تصاویر پروژکشن، مهدی قاسمی طراح نور و مسعود پورهاجریان عکاس این اثر را برعهده دارد.

نمایش کودک «گلبهار» از ساعت ۱۹ به مدت ۵۰ دقیقه در کانون امام خمینی (ره) واقع در گیشا، خیابان ناظریان قمی، انتهای کوچه سیزدهم، روبروی آموزش و پرورش منطقه ۲ روی صحنه می‌رود.

 

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت نمایش به سایت Tik۸ و netbarg مراجعه کنند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار