165472
۲۴ تیر ۱۳۹۷

۱۰۵ کودک خیابانی در آذربایجان شرقی ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از ساماندهی ۱۰۵ کودک خیابانی در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محسن ارشدزاده در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با اشاره به این که مسائل و موضوعات اجتماعی در نوع خود بسیار خاص هستند اظهار داشت: کمک به حل این موضوعات با رویکرد مثبت بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که 21 لغایت 27 تیرماه هفته بهزیستی اعلام شده است افزود: شعار امسال هفته بهزیستی با عنوان، “بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن” از طرف سازمان بهزیستی انتخاب شده است.

مدیر‌کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اعلام برنامه‌ها و طرح‌های  آماده بهره‌برداری در طول هفته بهزیستی عنوان کرد: پروژه و طرح‌های آماده شده از ابتدای سال تا کنون، 126 مورد است که 78 واحد مسکن برای خانواده‌های مددجویان و معلولان 2 عضو و بیشتر و 48 طرح در حوزه تخصصی که ارزش این طرح‌ها 115 میلیارد ریال است. غیر از این موارد در طول این هفته خدمات بهزیستی در مراکز زیر نظر بهزیستی رایگان خواهد بود.

وی با ارائه آماری از پرسنل و کادر اداره بهزیستی گفت:  1000 نفر از پرسنل به صورت مستقیم و 7000 نفر از آن‌ها نیز در بخش غیر‌دولتی و تحت عنوان شرکای اجتماعی، برای جامعه هدف ارائه خدمات می‌کنند که عمدتا نیروهای تخصصی در مراکز مراقبتی و خدماتی که اکثر آن‌ها کادر تخصصی، مخصوصا در حوزه توان بخشی، مددکاری و سایر حوزه‌هایی که در آن همکار و همراه بهزیستی هستند.

 

ارشد‌زاده با اشاره به این که اداره کل بهزیستی، در دو سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی انتخاب شده است و سومین سال متوالی گواهی نامه مدیریت کیفیت خدماتی بهزیستی را دریافت کرده ایم ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان سال گذشته نیز به عنوان دستگاه برتر در جشنواره نماز و اوقات فراغت برگزیده شده است و در سال گذشته در حوزه معاونت مشارکت‌های مردمی و روابط عمومی رتبه اول کشوری را دریافت نموده ایم و در حوزه‌های دیگر نیز در سطح عالی قرار گرفته ایم.

وی با بیان فعالیت‌های انجام شده در حوزه توان بخشی ابراز داشت: جامعه معلولان استان 160000 نفر، جامعه سالمندان در استان 420000 نفر و همچنین جامعه بیماران‌روانی مزمن که تعدادی از آن‌ها را نیز مراقبت می‌کنیم حدود 9000 نفر هستند که از حوزه خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

 

مدیر‌کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه توان بخشی، حدود 120 مرکز توان بخشی و خدمات تخصصی شبانه روزی برای جامعه هدف داریم که 35 مرکز به صورت شبانه روزی از سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌کنند که 3000 نفر در این مراکز، به صورت شبانه روزی خدمات دریافت می‌کنند، همچنین در 80 مرکز روزانه داریم که به آموزش و توان بخشی معلولین ذهنی، معلولین ضایعه نخاعی، بیماران اوتیسم و نگهداری از سالمندان را به عهده داریم‌ که 7000 نفر نیز از مراکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند‌.

وی با بیان این که 3088 دانش آموز معلول و 747 نفر دانشجو معلول داریم ابراز کرد: 658 نفر از آن‌ها در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه تحصیل می‌کنند و برای کسانی که در دانشگاه تبریز تحصیل می‌کنند که هزینه‌های تشویقی برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

ارشد‌زاده با ارائه آماری از حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی مطرح کرد: در دفتر امور زنان و خانواده حدود 10 هزار نفر، خانواده‌ای که زن خانواده به عنوان سرپرست خانواده است و همچنین 110 خانواری که فرزندان چند قلو دارند خدمات در خصوص تحصیل، اشتغال و درمان جسمی و روانی ارائه می‌دهیم.

وی با بیان این که تعداد اورژانس‌های اجتماعی را از 5 شهرستان به 16 شهرستان افزایش داده ایم گفت: در حال حاضر 16 شهرستان با جمعیت بالای 50 هزار نفر دارای اورژانس اجتماعی بوده و در 17 شهرستان پایگاه خدمات اجتماعی داریم که سال گذشته 55 هزار و 450 نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: تعداد 105 نفر کودک خیابانی در سال گذشته، جمع آوری و ساماندهی شده‌اند.

 

وی از استفاده 1820 نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست از خدمات  سازمان خبر داد و افزود: این جمعیت یا از خدمات سازمان فقط استفاده می‌کنند و یا تحت سرپرستی بهزیستی استان هستند که از اینها 280 نفر در 23 خانه‌ نگهداری کودکان بی‌سرپرست و یا بد‌سرپرست نگهداری می‌شوند و تعداد 1540 نفر دیگر نیز در کنار اقوام و آشنایان و با حمایت امداد ماهیانه زندگی می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار