16546
۱۷ اسفند ۱۳۹۵

خدمات دندانپزشکی برای 500 دانش‌آموز شهرستان جم

اصغر نوروززاده: بیش از ۵۰۰ دانش آموز مدارس ابتدایی و مهد کودک‌های شهرستان جم تحت معاینه و انجام فیشورسیلانت قرار گرفتند.

اصغر نوروززاده، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، گفت: فیشورسیلانت به عنوان بخشی از برنامه جامعه نگر سلامت دهان و دندان و با هدف کاهش پوسیدگی دندان های دایمی اجرا می گردد.

 

وی افزود: فیشورسیلانت، تکنیکی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندانها محسوب می شود که با پوشش شیارهای دندانها از استقرار باکتری ها در فرورفتگی و شیارهای دندان جلوگیری می کند.

 

ایشان اظهار داشتند: طی تحقیقات به عمل آمده بر روی گروهی از دانش آموزان مدارس ابتدایی، مشخص گردید که انجام فیشور سیلانت باعث کاهش پوسیدگی دندان‌ها تا ۱.۵ برابر می گردد.

 

نوروززاده تاکید نمود:  برای اثر بخشی بیشتر فیشورسیلانت و جلوگیری از پوسیدگی دندانها، باید روشهای دیگر پیشگیری مثل فلورایدتراپی ، بهداشت دهان و دندان و معاینه دوره ای دندانها صورت پذیرد.

 

وی اظهار داشت: به همین مناسبت و برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها در دانش آموزان، تعداد بیش از ۵۰۰ دانش آموز مدارس ابتدایی و مهدکودکهای شهرستان جم تحت معاینه و انجام فیشورسیلانت قرار گرفتند.

 

 

 

منبع:  خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار