165397
۲۳ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی بیان کرد؛

۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست زیرپوشش سازمان بهزیستی

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: ۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست زیرپوشش این سازمان در کشور هستند که از سن نوزادی تا ۱۸ سالگی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان آفتاب که در محل سالن ورزشی خادم شهر گلبهار برگزار شد؛ گفت: 26 هزار کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست از سن نوزادی تا 18 سال در کشور زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و از خدمات متنوع این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی افزود: از این تعداد، 16 هزار کودک در خانوده‌های جایگزین هستند و 10 هزار کودک نیز در 650 مرکز در کشور نگهداری می‌شوند.

 

وی ادامه داد: دولت با کمک خیرین خدمات متنوعی به‌این کودکان ارائه می‌کند، همچنین، درراستای آماده شدن کودکان  برای ساختن یک زندگی مستقل در بزرگسالی نیز آموزش‌های بسیاری به‌آنها ارائه می‌شود.

نفریه به‌برخی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: ما با استفاده از آموزش و مشاوره برگزاری کلاس‌های متنوع  تلاش می‌کنیم تا کودکان زیرپوشش بهزیستی را از آسیب‌های موجود حفظ کنیم و امروزه این تلاش‌ها سبب شده، آمار طلاق در بین آنها به‌حداقل برسد.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه همه 26 هزار کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست زیرپوشش بیمه ایران قرار دارند؛ اضافه کرد: بهزیستی تلاش زیادی را برای کار، ازدواج و توانمندسازی این کودکان انجام می‌دهد و حتی پس ازدواج نیز از آنها حمایت می‌کند.

 

گفتنی است؛ نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان آفتاب با هدف ایجاد نشاط، همبستگی و آمادگی برای مسابقات کشوری بوده، همچنین، 340 نفر در 5 روز در این جشنواره به‌میزبانی گلبهار با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار