16536
۱۵ اسفند ۱۳۹۵

دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی همزمان در مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تهران و سراسر کشور برای مدت پنج روز آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس، جشنواره پویانمایی هر دو سال یک بار در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

 

یکی از ویژگی‌های این رویداد هنری که قدمتی 20 ساله دارد، دبیری 10 دوره جشنواره توسط محمدرضا کریمی ‌صارمی است.
بنابراین گزارش، در هر دوره جشنواره پویانمایی از بسیاری از کشورهای جهان در این رویداد بزرگ شرکت می‌کنند و امسال نیز آثار هنرمندانی از 79 کشور جهان همچون آرژانتین، اسپانیا، انگلستان، ‌روسیه، لهستان و فرانسه در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

 

نمایش‌های جشنواره پویانمایی پیش از این در تهران در سالن‌های شهید بهنام محمدی و غدیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، سینما فلسطین و سینما کانون روی پرده می رفت و امسال نیز سینما آزادی به این اماکن اضافه شد و برای اولین بار در این دوره 32 سالن در استان‌های سراسر کشور برای نمایش آثار راه یافته به جشنواره تدارک داده شده است.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، طی سال‌های گذشته نمایش فیلم تنها برای متخصصان و سازندگان آثار بود ولی در این دوره جشنواره، مردم، خانواده‌ها و دانش آموزان مدارس نیز می‌توانند از ساعت 8:30 تا ساعت 23 طی این پنج روز مخاطب آثار نمایشی جشنواره باشند.

 

به طور کلی بخش مسابقه جشنواره شامل دو بخش مسابقه ایران و بین‌الملل است و در کنار بخش‌های رقابتی، بخش‌های جنبی و غیررقابتی شامل چشم‌انداز، نشست‌های تخصصی، نشست‌های پایان‌نامه‌های برتر، نقد فیلم، نمایش ویژه، کارگاه آموزشی و نمایشگاه آثار هنرمندان در این حوزه برگزار می‌شود.

 

در این دوره نشست رونمایی دو کتاب «آماده‌سازی استوری برد» از ناصر گل‌محمدی و «آموزه‌های خیال» احمد سفلایی از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره دهم است.

 

پنجمین بازار ملی پویانمایی نیز در کنار نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد که برای این منظور 21 غرفه و با حضور دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های فیلم‌سازی انیمیشن در نظر گرفته شده است.

 

بنابراین گزارش، بخش داخلی شرکت کننده در این دوره از جشنواره شامل 104 اثر پویانمایی، 17 اثر دانشجویی، 12 اثر دینی، 7 اثر ارزش‌های انقلاب اسلامی، 69 اثر موشن گرافیک و چهار اثر بلند است و بخش بین‌الملل شامل 90 اثر پویانمایی ، 29 اثر دانشجویی است که 18 اثر پویانمایی و 7 اثر دانشجویی از ایران به بخش خارجی راه پیدا کرد‌ و هر کدام به صورت جداگانه داوری شده‌اند.

 

دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند 95 در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار