16529
۱۵ اسفند ۱۳۹۵

دستگیری مدیر 16 سالۀ یک کانال مستهجن

رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران با اشاره به خرید و فروش کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفت: این اتفاق باعث شده برخی کاربران بخصوص جوان‌ها و نوجوان‌ها دست به هر ترفندی بزنند تا اعضای کانال خود را افزایش دهند و بتوانند آن را به قیمت خوبی بفروشند.

به گزارش کودک پرس، سرهنگ سامان محمدی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین فعالان و دست اندرکاران راه‌اندازی این کانال‌ها هستند، اظهار کرد: متأسفانه این افراد با بارگذاری مطالب مستهجن و غیر اخلاقی به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. وی با اشاره به اینکه به طور قطع هیچکس کانالی که با محتوای غیر اخلاقی، مخاطب جذب کرده باشد را خریداری نمی‌کند، افزود: این رویه فقط برای صاحب کانال دردسرساز می‌شود.

 

سرهنگ محمدی با اشاره به دستگیری متهم 16 ساله‌ای که یک کانال مستهجن را مدیریت می‌کرد، گفت: کارشناسان پلیس فتای ویژه شرق استان تهران در پی رصد فضای مجازی این کانال را شناسایی کردند که در آن موارد غیر اخلاقی و مستهجن ترویج و منتشر می‌شد. متهم نیزدر اعتراف‌هایش گفت: «با ایجاد کانال و قرار دادن پست‌های غیر اخلاقی و مستهجن به دنبال بالا بردن اعضای کانال بودم تا بتوانم کانالم را به فروش برسانم که دستگیرشدم.»

 

سرهنگ محمدی به والدین و خانواده‌ها توصیه کرد: حتماً بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.ضمن اینکه به فرزندانشان بیاموزند که اجازه چه فعالیت‌هایی در فضای مجازی را دارند و از چه فعالیت‌هایی باید به دور باشند.

 

وی همچنین به نوجوانان و جوان‌هایی که قصد کسب درآمد ازطریق فضای مجازی را دارند، توصیه کرد: حتماً برای این کار از افراد با تجربه و صاحب نظر راهنمایی و مشاوره بگیرند و از توصیه‌های غیرکارشناسی وگمراه‌کننده برخی افراد دوری جویند. چرا که راه‌اندازی کانال با محتوای مستهجن نه تنها به فروش نمی‌رسد و کسی حاضر به خرید آن نیست بلکه مدیر کانال را درگیر مسائل قضایی می‌کند.

 

 

 

منبع:   ایران خبر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار