موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
16526
۱۵ اسفند ۱۳۹۵

«قصه‌های عجیب برای بچه‌هاي عجیب ‌غریب»

مهدی رجبی، نویسنده کودک و نوجوان از چاپ جدیدترین مجموعه‌اش با عنوان «قصه‌های عجیب برای بچه‌های عجیب ‌غریب» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش کودک پرس، مهدی رجبی درباره جدیدترین اثرش اظهار کرد: چندی پیش مجموعه پنج جلدی «قصه‌های عجیب برای بچه‌های عجیب ‌غریب» را نوشته‌ و برای چاپ به انتشارات پیدایش دادم که به زودی منتشر خواهد شد. این نویسنده ادامه داد: عناوین مجموعه «قصه‌های عجیب برای بچه‌های عجیب ‌غریب» عبارتند از «درخت سگ»، «گزارش مرد لوبیایی»، «سوزن‌بان مارها»، «پرنده یخ‌زده» و «آخرین‌ها».

 

وی درباره ویژگی این مجموعه توضیح داد: فضاهای عجیب و غریبی در این مجموعه تجربه شده که آمیختگی سورئالیسم و رئالیسم جادویی است و با تصویرگری‌های خاصی همراه شده است.

 

به گفته رجبی، هم تصویر و هم متن مخاطب را وارد دنیای داستانی تازه‌ای می‌کند که در ایران تجربه نشده است. چرا که معمولاً نویسندگان ما زیاد به سوی این فضاها نمی‌روند زیرا برای مخاطب چندان باورپذیر و ملموس نیستند.

نویسنده «کنسرو غول» همچنین بیان کرد: ویژگی دیگر این مجموعه زبان این آثار است که به شدت ساده و درعین حال چندلایه و پیچیده است و محتوای حرفی که در حرف هاست پر از نشانه و راز است و با خواندن کتاب فضای تازه‌ای در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود.

 

مهدی رجبی، نویسنده کودک و نوجوان در سال 1359 در خمین متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته فیلم‌سازی از صدا و سیما و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت مدرس است. از جمله آثار داستانی رجبی که جوایزی را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به «تانگوی شبانه»، «این سرما مرا می‌کشد»، «فراموشان این زمستان» و «گریه نکن مثل بهار» اشاره کرد. رجبی در کنار ادبیات داستانی کار فیلم‌نامه‌نویسی هم انجام می‌دهد و «مسافران خاک»، «ساحل سنگی»، «موج‌های گمشده»، «واهمه‌های ازلی»، «لابیرنت» و «ابر صورتی» از جمله فیلمنامه‌های او است.

 

منبع:  خبرگزاری کتاب ایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار