موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
165259
۲۳ تیر ۱۳۹۷

وزارت ارشاد تنها متولی تئاتر کودک و نوجوان نیست

مدرس و کارگردان تئاتر معتقد است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی تئاتر کودک و نوجوان نیست و بسیاری از سازمان‌ها باید برای توسعه این حوزه گام بردارند.

به گزارش کودک پرس ، علی پویان با بیان اینکه شخصیت کودک از طریق آموزش شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همراه با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای دیگر نیز باید در این راستا گام بردارند.
وی با یادآوری نقش مدرسه به‌عنوان کانون شکل گیری شخصیت و روند اجتماعی شدن کودکان، تصریح کرد: آموزش و پرورش از نهادهایی است که باید بخشی از بودجه خود را به این مهم اختصاص دهد.
به گفته پویان، شهرداری از سازمان هایی است که می‌تواند نقش مهمی در گسترش تئاتر کودک و نوجوان ایفا کند؛ این سازمان می‌تواند سالن‌هایی را به این هنر اختصاص داده و تبلیغات محیطی رایگانی را برای آن در نظر بگیرد.

این مدرس تئاتر با اشاره به بی توجهی‌های سازمان صدا و سیما به تئاتر کودک و نوجوان، تاکید کرد: وظیفه این نهاد اطلاع رسانی و تبلیغ نمایش‌ها است و باید حمایت خود را به این طریق انجام دهد.
پویان سازمان ایرانگردی و جهانگردی را از دیگر نهادهای واجد شرایط برای حمایت دانست و گفت: این سازمان برای اجرای نمایش‌ها در شهرهای مختلف و در سطح جهان باید فضایی را ایجاد و زیرساخت ها را فراهم کند.

 

به گفته وی همه حمایت‌ها مالی و مسلتزم هزینه نیستند بلکه سازمان‌ها می‌توانند با در اختیار گذاشتن برخی از امکانات به روند توسعه ای تئاتر کودک و نوجوان کمک کنند تا همه چشم انتظار حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد نباشد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار