موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
16518
۱۴ اسفند ۱۳۹۵

شفیعی و پنج کتاب جدید

مجید شفیعی، نویسنده کودک و نوجوان با نگاهی شاعرانه به مقوله جنگ در پنج اثر جدید به دیدار کودکان و نوجوانان رفت.

به گزارش کودک پرس،مجید شفیعی از انتشار پنج کتاب جدید برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: به تازگی پنج عنوان از کتاب‌های من با موضوع جنگ از سوی انتشارات صریر وارد بازار کتاب شده است. در این آثار که برای گروه سنی «ب» و «ج» نوشته شده نگاهی شاعرانه به مقوله جنگ دارند.

این شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان اضافه کرد: عناوین این آثار عبارتند از: «رودخانه‌ای از نور»، «خمپاره و صنوبر»، «من ابرم تو ماه منی»، «خرمشهر شهر درخت‌ها» و «پرنده من» خبر داد که دارند.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی دربراه این آثار پرداخت و گفت: در کتاب «رودخانه‌ای از نور» داستان رزمندگانی بیان می‌شود که برای حضور در عملیاتی آماده می‌شوند. در این عملیات امداد طبیعی مانند ماه و ابر ستارگان به کمک آن ها می‌آیند و با آن ها همراه می‌شوند تا عملیات را پیش ببرند.

شفیعی افزود: در کتاب «خمپاره‌ و صنوبر» داستان از این قرار است که خمپاره‌ای در کنار صنوبری به زمین برخورد می‌کند و گودالی ایجاد می‌کند اما منفجر نمی‌شود. اما صنوبر استقامت می‌کند و با ریشه‌هایش خمپاره را خفه می‌کند. من در این کتاب می‌خواستم معنای فداکاری را در روایت کشمکش میان درختان و گیاهان با خمپاره بیان کنم.

نویسنده رمان «پهلوان و آقای نویسنده» درباره آثار دیگرش نیز توضیح داد: کتاب «من ابرم تو ماه منی» روایت شاعرانه‌ای از شب عملیات است. داستان پدری که مریض است و در جنگ شیمیایی شده و ماجرای آزادسازی شهری که در آن زندگی می‌کند و قصه آزادشدنش را برای فرزندش روایت می‌کند. در کتاب «خرمشهر شهر درختها» نیز ماجرای روزهای قبل از آزادسازی خرمشهر از نگاه کودکان روایت می‌شود و بچه‌ها روایت خود را از زمان قبل از آزادسازی خرمشهر در نقاشی‌هایشان به تصویر می‌کشند. از سویی این نقاشی به نوعی روحیه‌ آنها را نیز تلطیف می‌کند زیرا بچه‌ها هر شب خواب آزادسازی، گلوله و خون می‌بینند اما بعد از آزادسازی خرمشهر دیگر خواب بد نمی‌بینند.

 

به گفته وی کتاب «پرنده من» نیز داستان یک بلندگو است که دوست دارد به جای اینکه آژیر قرمز و سفید پخش کند قصه‌های بچه‌ها را پخش کند و لذت آن برایش بیشتر است در واقع داستان یک داستان است که دختری آن را از روزگار خودش برای پدرش روایت می‌کند.

 

این داستان‌نویس، همچنین از چاپ دوم کتاب «کابوس ماهان» خبر داد و گفت: این کتاب در سال 1393 از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شد و به عنوان برگزیده آموزش و پرورش و جایزه لاک‌پشت پرنده و نامزد کتاب فصل در سال 93 معرفی شد و به زوی تجدید چاپ می‌شود.

 

به گفته شفیعی این رمان براساس شخصیت ماهان یکی از شخصیت‌های «هفت پیکر» نظامی و در فضایی تاریخی و اساطیری نوشته شده است.

 

مجید شفیعی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در سال 1350 در تهران متولد شد. از جمله آثار وی می‌توان به «کجاست من هر کجایی‌ام»، «کفش‌های بابا»، «حکایت خیره سران»،‌ «ماه پیشانی قصه‌ ما»، «حکایت‌های شیرین زهرالربیع»، «دعای درخت»، «شاهزاده‌ بابل»، «پهلوان و آقای نویسنده» و مجموعه سه جلدی «فرشته‌های خیس» اشاره کرد. شفیعی همچنین جوایز مختلفی مانند كتاب برگزيده‌ دومین جشنواره‌ کتاب برتر، برگزيده‌‌ جشنواره‌ كتاب اولى‌ها و چهارمین جشنواره‌ داستان انتشارات علمی و فرهنگی را در کارنامه‌اش دارد.

 

 

 

منبع:   خبرگزاری کتاب ایران

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار