16509
۱۴ اسفند ۱۳۹۵

سال 96 و افتتاح بخش کودک باغ کتاب

سید مجید حسینی، مدیر باغ کتاب تهران با بیان اینکه باغ علم در حال تجهیز است، گفت: بخش کودک باغ کتاب تهران به عنوان نخستین بخش در سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش کودک پرس، سید مجید حسینی، مدیر باغ کتاب، درباره افتتاح رسمی باغ کتاب تهران گفت: در حال حاضر بخش کودک و نوجوان که بزرگترین بخش باغ کتاب است آماده بهره‌برداری است، همچنین بخش‌های محیطی آن شامل سالن‌های کنفرانس نیز آماده شده است و سومین بخش مراکز علم است که تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: «باغ علم» یکی از بخش‌های اصلی باغ کتاب است. در این مکان کودکان و نوجوانان با بازی‌های آموزشی با کاربردهای علمی آشنا می‌شوند و در مجموع این چند هزار متر مرکز علم بزرگترین مرکز علمی کودکان و نوجوانان در کشور است که برای اولین بار در کشور افتتاح می‌شود.

 

حسینی ادامه داد: در این مرکز، کودکان در رده‌های سنی مختلف از ۲ تا ۸ سال با خلاقیت‌های علمی و کتاب‌های مربوط به خود آشنا می‌شوند، بخش دیگر کودکان ۸ تا ۱۲ سال است که در این بخش کودکان با بخش‌های جدیدتری از حوزه علم یعنی انرژی، بدن انسان، محیط‌های شهری و زیستی آگاه خواهند شد و بخش دیگر ۱۲ سال به بالا است که دستاوردهای علمی ایران اعم از نانو و هسته‌ای را خواهند دید.

 

وی در ادامه عنوان کرد: این بخش‌ها مطابق با استانداردهای جهانی است و در کنار این مجموعه‌ها تعدادی سینما، تئاتر و فروشگاه کتاب نیز طراحی شده است تا کودکان بتوانند به تماشای فیلم‌ها و نمایش‌های علمی بنشینند و همچنین کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند. فروشگاه کتاب این بخش، ۲۵ هزار متر بوده که بزرگترین فروشگاه کتاب در سطح کشور و خاورمیانه است.

 

حسینی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ باغ کتاب تهران با مدارس گفت: جشنواره «یاد یار مهربان» که ۱۲۰ هزار دانش‌آموز را زیر پوشش دارد، ارتباط تنگاتنگی با مدارس داشته و در این راستا دانش‌آموزان کتاب‌هایی را به انتخاب خودشان هدیه می‌گیرند و از سوی دیگر این دانش‌آموزان عضو «باشگاه کتاب مدرسه» هستند و این تعداد دانش‌آموز بخش اولیه بازدیدکنندگان را شامل می‌شوند و چون این دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم هستند، سایر مقاطع نیز اضافه خواهند شد.

 

مدیر باغ کتاب تهران یادآور شد: افتتاح رسمی باغ کتاب تهران به صورت فاز به فاز است و اولین فاز آن که بخش کودک و نوجوان است اردیبهشت یا خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود و این بخش در حال تجهیز است.

 

 

 

منبع:   خبرگزاری بین المللی قرآن

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار