165051
۲۱ تیر ۱۳۹۷
نویسنده «نقل رستم و سهراب»:

تاریخ مهندسی آب در ایران کودکان را با پیشینه سازه‌های آبی آشنا می‌کند

نویسنده کودک و نوجوان از چاپ کتاب «تاریخ مهندسی آب در ایران» خبر داد و گفت: بچه‌ها با این کتاب با پیشینه سازه‌های آبی که بخشی از تاریخ تمدن ایران هم است، آشنا می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، عباس جهانگیریان با اشاره به اینکه قرار است این کتاب از سوی کانون پرورش کودکان و نوجوانان منتشر شود، گفت: مخاطبان این کتاب که کودکان و نوجوانان هستند با مطالعه این کتاب، با پیشینه 2 تا 3 هزار ساله آب و مهندسی آن آشنا می‌شوند.

وی در خصوص ضرورت پرداختن به این موضوع اظهار کرد: تمدن یا تمدن‌ها از دیرباز در کنار رودخانه‌ها و قنات‌ها شکل می‌گرفته و بر همین اساس تمدنی که در کنار کاریز یا همان قنات ایجاده می‌شده را تمدن کاریزی می‌گفتند و همین امر نشانه روشنی بر جایگاه آب در زندگی ایرانیان داشته است. این موضوع در سطح بین‌المللی نیز به چشم می‌خورد، چرا که کارشناسان دنیا قنات و استفاده از آب زیرزمینی را مدیون مهندسان ایرانی می‌دانند.

 

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان بیان کرد: ایرانیان اولین کسانی بودند که قنات را کشف کرده و بعد با مهندسی آبرسانی با قنات را انجام داده‌اند. سدسازی و سد قوسی از جمله مواردی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

وی درباره مدت زمان انتشار و توزیع آن در بازار کتاب تصریح کرد: از آنجا که روند کار کانون پرورش کودکان و نوجوانان بسیار کند است نمی‌توان زمان‌بندی روشنی بر آن متصور شد اما گفته می‌شود که این مسائل به دلیل جابجایی مدیران کانون صورت گرفته و به‌زودی تأخیرها رفع خواهد شد.

 

نویسنده داستان برای نوجوانان، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس و مدرس دانشگاه است که در سال 1333 متولد شد. به گفته خودش با نوشتن یک نمایشنامه و برگزیده شدن آن در جشنواره تئاتر ساری، نویسندگی را حرفه‌ای‌تر ادامه داد. وی معتقد است ادبیات معاصر کشور ما قابلیت عرضه جهانی را دارد. از میان آثار او می‌توان به «خانه درختی»، «قصه‌ هامون و دریا»، «دفترچه مشکل‌گشا»، «خواب دخترها چپ نیست» و… اشاره کرد.

 

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار