164934
۲۰ تیر ۱۳۹۷
سازمان ملل متحد:

یکهزار و ۳۱۶ کودک یمنی کشته یا نقص عضو شدند

سازمان ملل متحد سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که سال گذشته یکهزار و ۳۱۶ کودک یمنی طی درگیری‌ها در این کشور کشته یا نقص عضو شدند.

به گزارش کودک پرس ، در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: حدود نیمی از یکهزار و 316 کودک یمنی در حملات هوایی کشته یا نقص عضو شدند.
در این گزارش همچنین آمده است: 842 کودک نیز در سال 2017 به عنوان کودک سرباز در جنگ یمن از سوی طرف های درگیر مورد استفاده قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: از کودکان در یمن برای مواردی از جمله نگهبانی مراکز ایست و بازرسی و ساختمان های دولتی، گشت ها و همچنین تدارکات استفاده می شود.

پیش تر «هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کوکان سازمان ملل (یونیسف) با محکومیت ادامه حملات عربستان به یمن، اعلام کرده بود: از آغاز تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض، 2هزار و 200 کودک یمنی کشته شده اند.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار