164853
۲۰ تیر ۱۳۹۷

همایش استانی کودکان نویسنده درگناوه برگزار شد

همایش کودکان نویسنده و نویسندگان کودک بمناسبت گرامیداشت روز ادبیات و نوجوان و یادوخاطره مهدی آذریزدی نویسنده کودک و نوجوان باحضور اعضای کانون‌های پرورش منطقه شمال استان بوشهر در گناوه برگزارشد.

به گزارش کودک پرس ، فرماندارگناوه دراین آئین گفت:کانون های فرهنگی و هنری از جمله پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز مهم در بروز خلاقیت و شکوفایی آینده سازان مملکت بشمار می آیند.

سیدعلی پاک نژاد افزود: در دولت تدبیر و امید چندین مرکز فرهنگی و هنری در این شهرستان به بهره برداری رسید که سالن اجتماعات کانون پرورش فکری در دهه فجر پارسال یکی از آنان است.
وی اظهارداشت:براساس برنامه ریزی های صورت گرفته کمیته اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال با مرکزیت فرمانداری و دستگاههای مرتبط فعال شده که امیدواریم استفاده لازم از آن برده شود.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه هم گفت: این همایش به احترام روز ادبیات کودکان و نوجوانان و گرامیداشت نام و یاد مهدی آذر یزدی نویسنده ایرانی کودکان با حضور اعضای کانون های پرورش فکری کودکان شمال استان بوشهر شامل گناوه، دیلم، ریگ، شبانکاره و بوشهر برگزار شده است.

فاطمه ارشادی افزود: دراین همایش برنامه های متنوعی از جمله اجرای قصه نمایش برگرفته از کتاب های مهدی آذریزدی باهدف معرفی هرچه بیشتر این شخصیت توسط هنرآموزان شرکت کننده به روی صحنه می رود.

18 تیر به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کشور نامگذاری شده است.
این روز که مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان در سال ۱۳۸۸ است از سال ۱۳۹۲در تقویم رسمی کشوربه عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان ثبت شد.
آذر یزدی ۲۷ اسفند ۱۳۰۰ در یزد متولد و نویسنده کودک و نوجوان بود که در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

شمار آثار این نویسنده فقید به نظم و نثر به بیش از ۳۰ اثر می‌رسد که معروف‌ترین آن مجموعهٔ ‘قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب’ است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار