16482
۰۵ اسفند ۱۳۹۵

آیین گلریزان این بار در بیرجند

همه باید برای نشاندن یک لبخند بیشتر بر لبان یک کودک بی‌بضاعت، به میدان بیاییم و حضور همیشه در صحنه خود را باری دیگر ثابت کنیم اما این بار برای نشاندن لبخند از نوع انسانیت.

به گزارش کودک پرس، برگزاری آیین گلریزان و کمک به مستمندان نشانه‌ای از پیشکسوتی و مرشدی و صاحب زنگی بوده است که ایرانیان از دیرباز بر اساس تکریم و نوع دوستی خود همواره بر آیین گلریزان همت گماشته‌اند. در این آیین مانند ابر بهاری طراوات زیستن دوباره بر مستمند و نیازمند روا می‌‌شود.

 

  • نوع دوستی، نیاز اساسی هر جامعه است

یکی از مهمترین نیازهای اجتماع احساس خوب داشتن نسبت به یکدیگراست و در یک معنای وسیع‌تر نوع‌دوستی و انسان‌دوستی نیاز اساسی جامعه است.

گلریزان سنت حسنه‌ای است که سمبل و نماد نوع‌دوستی انسان‌ها است و تقویت آن می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی اثر گذارد.

جشن گلریزان در بیرجند نیز از سابقه زیادی برخوردار است و همه ساله در آستانه سال جدید این جشن برگزار شده و دل خانواده‌های زیادی از کمک‌های جمع آوری شده در این جشن شاد می‌شود.

 

  • همه می‌آییم

یکی از جوانان بیرجندی  اظهار داشت: گلریزان سبب نشاندن لبخند بر روی لبان کودکان بی‌بضاعت در شب عید می‌شود.

یکی دیگر از همشهریان نیز گفت: من هر ساله با خانواده‌ام در این جشن شرکت می‌کنیم و هر سال شاهد افزایش جمعیت  در این کار خیر هستم.

 

  • برگزاری جشن گلریزان با سابقه طولانی در خراسان جنوبی

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: اولین جشن گلریزان را در زورخانه امیرعرب که از زورخانه‌های قدیمی بیرجند است برگزار کردیم و جامعه هدف جشن نیز دانش آموزان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست همان محله بود.

 

مهدی قمری ادامه داد: همت اعضای زورخانه موجب استمرار این جشن بیش از 20 سال شد و تاکنون ادامه داشته است و چند سالی است که به خاطر استقبال بی‌نظیر مردم محیط زورخانه پاسخگوی حضور این جمعیت زیاد نبوده و در مکانی دیگر جشن را برگزار می‌کنیم.

 

وی با ابراز خشنودی از برگزاری موفق جشن گلریزان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: این جشن به عنوان یک سنت حسنه پایه‌گذاری شده و به طور شایسته در بیرجند ادامه دارد.

 

وی از آمادگی جوانان مشتاق بیرجندی برای تبلیغ این جشن در فضای مجازی خبر داد و افزود: هم اکنون هیئت ابوالفضلی بیرجند کمک‌های زیادی به این جشن می‌کند و ستاد مردمی غدیر هم به این پویش پیوسته است.

 

  • کمک یک میلیارد ریالی خیران در جشن سال گذشته

قمری اظهار امیدواری کرد: تمام موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید به شکل یک مجموعه واحد در این جشن همکاری داشته باشند و تبدیل به یک الگوی برای معرفی در کشور شوند.

 

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان گفت: جشن گلریزان با همکاری زورخانه امیرعرب، هیئت ابوالفضلی و ستاد مردمی غدیر به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران برای تهیه لباس عید ایتام، کودکان بی‌سرپرست، بد سرپرست و نیازمند که قبلا توسط آموزش و پرورش شناسایی شده‌اند انجام می‌شود.

 

قمری یادآورشد: خیران، سال گذشته در جشن گلریزان یک میلیارد ریال به کودکان نیازمند استان کمک کردند.

 

 

منبع:  خبرگزاری تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار