16476
۰۵ اسفند ۱۳۹۵

حضور 400 کودک و نوجوان در دوره های قرآنی حرم حضرت معصومه (س)

مسئول خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از شرکت بیش از ۴۰۰ کودک و نوجوان در دوره های حفظ و قرائت قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در ترم زمستانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس، زهرا سادات مؤذن با بیان اینکه یکی از رسالت های مرکز قرآن و حدیث ترویج فرهنگ قرآنی در میان قشر کودک و نوجوان است، گفت: در همین راستا یکی از دوره هایی که مرکز قرآن و حدیث با محوریت علوم و معارف قرآنی برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند دوره های حفظ قرآن کریم و قرائت قرآن کریم است.

 

وی افزود: در این دوره ها سعی شده در مدت زمانی سه تا چهار سال کودکان و نوجوانان با حفظ و قرائت قرآن کریم آشنا شوند و البته مدت زمانی دوره حفظ متغییر است.

 

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان در ایام سال تحصیلی تنها یک روز در هفته در برنامه های مرکز حضور دارند، گفت: این شیوه برنامه ریزی موجب شده که کودکان و نوجوانان بدون وقفه در تحصیل یا افت تحصیل بتوانند در عرصه آموختن معارف قرآنی نیز حضور فعالی داشته باشند.

 

مؤذن با بیان اینکه در حال حاضر کودکان از سن 8 سال به بالا در رشته های حفظ و قرائت در مرکز پذیرش می شوند، گفت: در ترم جاری در رشته قرائت ۲۷۶ کودک و نوجوان حضور داشته و در رشته حفظ هم 164 کودک و نوجوان حضور دارند که در مجموع 440 کودک و نوجوان در دوره های حفظ و قرائت قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) حضور دارند.

 

وی یادآور شد: حمایت و فرهنگ خانواده مهم ترین بستر برای تربیت کودکان قرآنی و مأنوس با قرآن کریم است و والدین باید نسبت به آموزش قرآن و معارف آسمانی آن به فرزندانشان اهتمام ورزند چرا که قرآن کریم یکی از حقوق کودکان بر والدین را آموزش قرآن کریم به آنها می داند.

 

 

منبع:  خبرگزاری حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار