164662
۱۹ تیر ۱۳۹۷
پس از کسب عنوان قهرمانی جهانی؛

حیدری: نباید کشتی‌گیران نوجوان قربانی سرمایه‌سوزی شوند

نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک ۱۹۶۴ توکیو گفت: نباید با بی‌توجهی و بی‌برنامگی در قبال نوجوانان مستعد، دچار سرمایه‌سوزی شویم.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر حیدری با بیان اینکه آزادکاران نوجوان توانستند بهترین نتیجه در چند سال اخیر را در رقابتهای جهانی رقم بزنند، اظهار داشت: کسب عنوان قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان جهان، افتخار کوچکی نیست، به ویژه آنکه تیم ایران توانست بالاتر از تیم های آمریکا و روسیه قرار گیرد و با وجود تمام مشکلات و لابی های رقبای بزرگ به این مهم رسید.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است برای چندمین بار به تمامی متولیان ورزش کشورمان ثابت شد که کشتی ایران دارای پتانسیل و نیروهای ارزشمندی است و باید بیش از پیش به آنها توجه کرد. تنها نگرانی ما پیشکسوتان و اهالی کشتی این است که این سرمایه های ارزشمند و نوپا نیز همچون بسیاری از قهرمانان قبلی این رده سنی بلافاصله بعد از درخشش و قهرمانی، دچار افول شوند و همچون برخی از استعدادهای ناب کشتی گرفتار سرمایه سوزی گردند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای صاحب نام کشتی جهان حسرت داشتن چنین کشتی گیرانی را می خورند و مطمئنا اگر چنین نیروهایی را در اختیار داشتند از هم اکنون برای المپیک های بعدی سرمایه گذاری های کلان می کردند. ولی متاسفانه ما سالهاست که قدر چنین داشته هایی را ندانسته ایم و به رغم تلاش فدراسیون کشتی نتوانستیم تمامی آنها را به خوبی حمایت کنیم. طبیعتا برای حمایت مالی و معنوی از این کشتی گیران نمی توان به فدراسیون کشتی اکتفا کرد و محدودیت های موجود اجازه چنین کار را به متولیان فدراسیون نمی دهد، ولی مسئولان ورزش کشور می توانند با گوشه چشمی به این کشتی گیران، خیال همه ما را تا سالهای آتی در بحث ورزش قهرمانی راحت کنند.

 

حیدری در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم نسل جدید کشتی ایران بتواند در سایه حمایت های متولیان ورزش و فدراسیون کشتی به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد تا بتوانیم در میادین بزرگ بین المللی باز هم شاهد درخشش و افتخارآفرینی کشتی گیران کشورمان نباشیم.

رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۳ مدال طلای رحمان عموزاد خلیلی، علیرضا عبداللهی و امیرحسین زارع در اوزان ۴۵، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم، یک مدال نقره محمدرضا قیاسی در وزن ۸۰ کیلوگرم، ۳ مدال برنز سید عرفان جعفریان، علی اکبر فضلی و محمد کریمی در اوزان ۵۱، ۶۰ و ۶۵ کیلوگرم و با کسب ۱۵۲ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

 

قهرمانی تیم ایران پس از ۲۲ سال و برای اولین بار در خارج از ایران بدست آمد.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار