164585
۱۹ تیر ۱۳۹۷
امسال؛

۲۰ هزار جلد کتاب کودک به کتابخانه‌های ری افزوده شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰ هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان افزوده شد.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر قربانی به مناسبت 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: 16 کتابخانه در شهرری و شهرهای تابعه وجود دارد که تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کنند.
وی افزود: این کتاب ها با موضوعات متعدد داستان، سرگرمی، مذهبی و آموزش برای کودکان و نوجوانان تهیه شده که نیاز کتابخوانی این قشر حساس و جوان را تامین می شود.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان از کتاب به ویژه کتاب های مصور استقبال زیادی می کنند چرا که این نوع کتاب ها دارای جذابیت بیشتری برای این گروه سنی است.

وی در مورد دیگر اقدامات انجام شده در حوزه کودک و نوجوان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هفت برنامه رونمایی و نقد کتاب در حوزه کودک و نوجوان برگزار شده که شاخص ترین آن کتاب ‘مصطفی رحماندوست’ و ‘محمدرضا سرشار’ از شاعران و قصه گویان مطرح کشور است.
قربانی ادامه داد: آخرین نقد و رونمایی انجام گرفته مربوط به کتاب ‘مسافر هشتم’ از منابع کتاب جشنواره رضوی بوده است که در کتابخانه شیخ کلینی شهرری برگزار شد.

وی عنوان کرد: 50 مورد قصه گویی و 90 مورد برنامه جمع خوانی کتاب از دیگر برنامه های برگزار شده در این حوزه است.
18 تیر سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده سرشناس آثار کودکان و نوجوانان و نویسنده کتاب «قصه‌ های خوب برای بچه‌ های خوب»، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در تقویم ثبت شد.

 

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار