16452
۰۴ اسفند ۱۳۹۵

نمایشگاه کتاب یزد شاهد کارگاه ادبیات کودک

کارگاه ادبیات کودک از برنامه های جنبی سومین روز نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با برنامه ریزی کتابسرای ملک و حضور بابک صابری از نویسندگان و ناشران حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس، بابک صابری نویسنده و ناشر کودک و نوجوان در این کارگاه گفت: ادبیات کودک و نوجوان یعنی توانمندی خلق آثاری تا بتواند تمام گروه های سنی را پوشش دهد.

صابری پس از قرائت نمونه ای از آثار خود بیان کرد: در دوران ما نیازمند داستان هایی هستیم که کودکان بتوانند درباه آن اظهار نظر کنند که این امر سبب تقویت اعتماد به نفس آن ها  و آشنایی بیشتر با مفاهیم داستان خواهد شد.
وی افزود: از بعد دیگر در ادبیات کودکان نیازمند نوشته هایی هستیم که خطرات زندگی کودکان را به آن ها با زبانی شیوا و جذاب بیان کند.

این نویسنده توانمند یادآور شد: برای موفقیت در تولید کتاب کودک باید به صورت گروهی به فعالیت پرداخت تا بتوان با بهره مندی از توانمندی های مختلف اثربخشی بهتری را شاهد بود.

صابری با بیان اینکه برای نوشتن یک داستان کوتاه حدود سه هزار صفحه کتاب می خواند،افزود: مطالعه ویژگی های کودکان، ضرورت های جامعه، موضوع داستان و شیوه های ارائه آن در نوشتن یک اثر مورد پذیریش جامعه و کودکان بسیار اهمیت دارد.در این برنامه یکی از قصه گویان برگزیدۀ نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی به بیان شرایط و تجربیات خود از حضور در این جشنواره پرداخت و دلایل موفقیت خود را برای حاضرین تشریح کرد. این کارگاه با تبادل نظر، بیان تجربه ها و پرسش و پاسخ همراه بود.

 

منبع:  تابناک یزد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار